Pozor - jedná se o obsah přesunutý z původní domény Exiles.cz a některé části se nemusí zobrazovat správně!
Nedávno proběhl komunitní Podcast Baeclast s Chrisem Wilsonem, jednatelem společnosti, kde se probíral současný stav PoE, nerfy, frustrace hráčů, ale především i dobré novinky. V tomto článku si probereme ty nejdůležitější věci, které v podcastu zazněly.
Exiles.cz Podcast
Než probereme jednotlivé body z Baeclastu v tomto článku, rádi bychom vás pozvali na další Exiles.cz Podcast, který se uskuteční 16.08. v 19:00, kde si společně veškeré informace z Baeclastu probereme. Budeme se na vás těšit!
GGG uznává chyby
Prakticky hned ze začátku Baeclastu zmínil Chris, že některé věci prostě pokazili a neměly se do hry dostat tak, jak byly. Především byly zmiňované mana multipliery a dokonce flašky. Co se GGG tedy na současném stavu PoE taky nelíbí / nelíbilo stejně jako hráčům?
- Marketing updatu 3.15 – expanze nebyla reprezentována dobře.
- Změny flašek – Světe div se, ani GGG se nelíbí současný stav flašek, a to ani po buffech, které přišly během ligy.
- Mana – Tu, stejně jako flašky, prostě pořádně neotestovali, „fix“ už je však ve hře po updatu 3.15.0d.
Co nás (možná) čeká za změny?
Rozhodně nás nečekají žádné další velké nerfy – 3.15 byla ta nerf liga, 3.16 a další updaty nebudou žádný nerf fest. Můžeme být tedy v klidu. Čeká nás ale spousta dost zajímavých změn, které Chris nastínil a dost z nich se dostane již do 3.16.
Důležité je ale zmínit, že nastíněné změny a novinky nejsou finálními produkty, ale věci, které jsou současně ve vývoji, nebo se o nich teprve v GGG diskutuje. Ne vše zmíněné níže se nutně musí dostat do hry, berte tedy informace s rezervou.
Flašky
Jak již bylo zmíněno výše, ani GGG se nelíbí, v jakém stádiu jsou nyní flašky a hodlají s tím něco udělat. Na co se tedy můžeme s velkou pravděpodobností těšit už příští ligu?
- Předělání módů flašek, rozdělení na proaktivní a reaktivní módy
- Příklad reaktivního módu: Adrenaline na Life Flask = po použití dostaneme onslaught.
- Příklad proaktivního módu: Adrenaline na Quicksilver = movement speed.
- Více možností pro crafting flašek přes bench.
- Možnost craftingu módů z Instilling orbů přes bench craft – možná ještě v 3.15.
- Módy na jewelech zaměřené na flašky.
- Několik tierů affixů (T1 až 3x silěnjší než základní mód) na flaškách.
Ailmenty a Cursky
Ailmenty byly další velice nepříjemnou věcí na začátku ligy Expedition, po změnách flask módu v 3.15.0d už se to docela dá, ale pořád to není ono. No a GGG to moc dobře ví a plánují tyto změny:
- Více mitigace nebo avoidance ailmentů na skillech.
- Purity of Fire, Ice a Lightning, Molten Shell apod.
- Mitigace bleedu na Steelskin skillu.
- Vylepšení Pantheonu pro lepší mitigaci a avoidance ailmentů.
- Minimálně 1 pro každý ailment
- Můžeme se těšit na pasivky ve stromě pro mitigaci Bleed a Poison.
- Corrupted implicity pro zmírnění ailmentů.
- Nové módy na klasických jewelech pro mitigaci ailmentů.
- Consecrated ground = 50% redukce efektu Cursek.
- Možnost craftění cannot be shocked, chilled, ignited, poisoned…
Defense a síla mobů a hráčů
Defensívu není v tuto chvíli úplně jednoduché získat a hromady raritních monster s aurami nám v přežití moc nepomáhají, co s tím GGG plánuje udělat?
- Fortify bude lehce pozměněné, aby bylo primárně pro Melee charaktery.
- Ostatní archetypy buildů snad dostanou jiné možnosti (doufejme)
- Více možností získat defensívu, a to jak s malou i velkou investicí
- Odprostění se od hromady raritních mobů s aurami
- Ultimatum by bylo v Core, nebýt -> hromady rare mobů s aurami
- V 3.17 kompletní předělání raritních monster – úplné předělání jejich módů.
- Rychlejší získávání craftů, které jsou aktuálně v Delve, Prophecy questech a Incursion
- Daleko rychlejší získávání craftingu Veiled módů
Zrychlení Atlasu a lepší endgame content
Spoustu hráčů moc nebaví relativně dost dlouhý grind Atlasu, který musí udělat před tím, než se mohou vrhnout na „farmení“ toho, co je opravdu baví.
- Atlas se ve 3.16 extrémně zrychlí – prakticky na méně než polovinu času.
- Atlas bude nově mít pouze 4 regiony namísto 8.
- Potřebujete tedy jen polovinu watchstonů.
- Na zvýšení Awakening Level o 1 budou stačit pouze 2 watchstony.
- Předělání Maven pasivek z Atlasu.
- Atlas bude obsahovat pouze 100 map namísto 164.
- Atlas bude nově mít pouze 4 regiony namísto 8.
- Jako každý rok, bude i tentokrát nový „Atlas“ endgame, a to v 3.17.
Pokud se ovšem zrychlí Atlas, tak se umocní jiný problém, který ve hře již je – spousta hráčů nemá v endgame co dělat – chybí „extrémní“ content jako byly třeba fractured delirium mapy -> to se změní.
- Delve bude extrémně těžký už na hloubce 1500.
- S tím bude samozřejmě spojena i výše odměn.
- Niko nám „prokope“ sám šachtu až do úrovně T16 map
- Vylepšení Delirium
- Lepší drop Delirium orbů
- Lepší odměny v 100% deliriu
- Možná dalších 5-10 vln v Simulacru
- Možná nás čekají Uber Breache, Uber Legion (Timeless Domain), Uber Bligh mapy a další „Uber“ content.
- Možný návrat Ultimata, kde bude daleko více než 10 vln.
Přidání „Hard“ módu pro masochisty
Než vůbec zmíníme o co půjde, bude zřejmě důležité říci, že přidání nějakého dalšího módu neovlivní vývoj základu hry. Strach z toho, že při přidání nového módu (ať už Hard nebo Royale) nebudou mít vývojáři čas na základní hru prý není oprávněný. Oba módy nevyžadují moc času na vývoj a jsou spíš takové projekty tvořené ve volném čase.
- Mód zřejmě příjde do hry již v 3.16.
- Extrémně těžký mód hry.
- Skoro nulový drop itemů a currency.
- Žádný master crafting.
- Prakticky bezúdržbová záležitost.
- Pro GGG slouží jako testovací píseček.
- Víkendová záležitost jen několika vývojářů.
- Nečekejme nějaký extrémní vývoj tohoto módu.
- Možnost hrát tento mód jako SC, HC a SSF.
- Tento mód nemá být ukázkou toho, kam by se mělo posunout PoE.
- Ba naopak umožní masochistům hrát tento mód a nechat základ PoE poněkud „zoomovací“.
Co na tyto změny říkáte a líbí se vám myšlenka „Hard“ módu?
Kdy se ve hre dockame lootfiltru a nemusim neustale stahovat externi program?
Kdy bude ve hre neco na zpusob aukce a nemusim opet stahovat externi program na prodej veci?
Dockame se nekdy ve hre neco na zpusob porovnavani itemu?
Bude nekdy ve hre neco na zpusob simulace a porovnavani buildu?
Do kdy se bude muset neustale po startu nove ligy chodit tech velice otravnych 10 aktů a radeji ani nemluvim o ascendency a labyrintu?
Docka se nekdy zacinajici hrac moznost vysvetleni funkcnosti gemu a jewelu a proc nektere clastry jsou mega drahe a jine bezcenne, jak to poznam anich bych znal stovyk buildu ?
Bude nekdy hra vice casual? Anebo je predurcena pouze hrstce vyvolenych a zbytek ma smulu ?
Osobne si myslim, ze celou tuhle hru jiz prestrelily a sami nevedi kudy kam a dle dosavadnich informaci o druhem dilu, to bude jeste vetsi gulas, to asi prot, aby se v tom ani to prase nevyznalo.
Pokud se ti něco nelíbí tak se vrat na Diablo to je hra pro pitomce