Pozor - jedná se o obsah přesunutý z původní domény Exiles.cz a některé části se nemusí zobrazovat správně!
Atlas je možná druhou největší ikonou Path of Exile, hned po jeho pasivním stromě. Nová expanze ho nicméně zásadně mění a právě na to, jak bude v následjící expanzi fungovat, se nyní podíváme.
Čekají nás velké změny
Atlas je každodenní chléb těch, kteří se nezalekli, prošli celou kampaní a rozhodli se pokračovat. V následující expanzi, Siege of the Atlas, se tento systém dočká velkého přepracování. Pryč jsou dny 4 regionů a Watchstonů. Pryč jsou dny Conquerorů a Siruse. A aby toho nebylo málo, Zana pověsila kartografii na hřebík a zvolila vyhnanství.
Atlas
Odstartujeme pohledem na samotný atlas, který asi všichni známe a porovnáme jej s tím novým. Místo původního pohybu ze středu ven, se Tiery map zvyšují posunem směrem nahoru. Tato změna má především vliv na jasnost mechaniky. Navíc, už i na „základní“ verzi atlasu najdeme i tier 16 mapy, takže se nestane, že by nezkušený hráč uložil Watchstony takovým způsobem, který by mu zablokoval další postup hrou do vyšších Tierů.
Voidstones
Když už se bavíme o Watchstonech, s nimi se také můžeme rozloučit. Nahradíme je tzv. Voidstony. Místo aktuálních 16 budeme mít k dispozici pouze 4. Jejich získávání však bude výrazně obtížnější. Dvojici Voidstonů totiž získáte za zabití Maven a Uber Eldera, které již známe. Druhé dva vám dropnou noví bossové – Searing Exarch a Eater of Worlds, což jsou závěreční bossové, kteří by si mohli poměřit síly s ostatními bossy jako Sirus nebo Maven.
Tyto Voidstony plní hned několik funkcí. Zaprvé, po vložení do určených míst v Atlase zvyšují tiery všech map, kromě map tieru 16, které zůstávají na tom stejném. Dáme-li do atlasu všechny 4 Voidstony, budeme pak mít všechny mapy na Atlase tier 16. Druhou funkcí je pak aplikace sextantů.
Sextanty
Mysleli jste si snad, že sextanty zůstanou beze změn? Vzhledem k tomu, že na získání nových Voidstonů je zapotřebí zabíjet finální bosse celé hry, ztratily Simple a Prime sextanty využití, a proto budou ze hry odstraněny. Sextanty, které máte uložené na standardu, vám budou konvertovány na Awakened verze, která, stejně jako Elevated sextanty, zůstává ve hře.
Sextanty také dostaly nové módy, které vám mohou pomoci vyždímat z každé mechaniky úplné maximum. Například, níže uvedený sextant vám přemění všechny breache v následujících mapách na nejcennější, Chayula breache. Nebo sextant, který vám garantuje drop Guardian mapy, zabijete-li map bosse. Sextanty navíc nyní ovlivňují všechny mapy Atlasu, místo specifického regionu. Někteří z vás nicméně možná zapláčou nad ztrátou „Nemesis Monsters drop 3 additional Basic Currency Items“ módu, který už se od příští ligy objevovat nebude.
Novinkou je také možnost ukládat již použité sextanty pomocí Surveyor’s compass, který při použití vytvoří uložené bonusy sextantu na Voidstonu jako samostatný předmět. Využití je hned několik. Pro ty, kteří se snaží vyždímat z každé mechaniky naprosté maximum, se otevírá možnost jednoduché úschovy do doby, než přijde ta správná chvíle. Další možností je prodej nejcennějších bonusů na tradu.
Tuto novou currency můžete v libovolném množství kupovat u Kiraca za 1 Chaos Orb
Kirac
Naposledy se rozlučte se Zanou, protože od příštího datadisku nás bude Atlasem provádět Kirac. Většině hráčů Kirac k srdci příliš nepřirostl, a tak se snaží získat přízeň hráčů zlepšením systémů, které po sobě zanechala Zana. V každé mapě existovala šance, že se v ní objeví Zana, která vám nabídne výběr náhodných map s úkolem.
Častokrát se tak rychlá poslední mapa před spaním zvrhla v nekončící spirálu mechanik, která zabrala i půl hodiny na dokončení. Nic takového se vám s Kiracem nestane. Kiraca náhodně v mapě nikdy nepotkáte, jako kompenzaci ale dostanete extra šanci na získání jeho mise.
Rozhodneme-li se jeho misi udělat, Kirac nám přímo z hideoutu otevře jeho mapu. Navíc již nebudeme nacházet úkoly, jako například „klikni na 10 kamenů“, které od odstranění favor systému neměly žádný význam. Jejich místo zastoupí užitečné věci jako například „dokonči expedici“, „dokonči rituál“ anebo původně Prophecy Monstrous Treasure, které jsou často spíš odměnou, než nečím, co by hráč pouze dělal, protože musí.
Kirac se také snaží nabídnout svým zákazníkům lepší mapy. Mapy budou mít často speciální módy, jako garantovaný Abyss, Legion nebo Delirium. Můžeme u něj občas najít také mapy s Conquerory. Jeho nabídku obnovíte stejným způsobem jako nabídku Zany.
Během hraní budete schopni nalézt Scouting reporty. Currency, která při použití obnoví Kiracovy mise a s bonusem, který garantuje konkrétní mechaniku na alespoň jedné z map. Nebo nabídne rovnou konkrétní typ mapy jako třeba unikátní mapy, Conqueror mapy nebo Breachstony.
Favoured map systém
Další změnu zaznamená systém favoured map. To potěší především hráče, kteří chtějí běhat dokola jednu mapu, aniž by ji museli kupovat od ostatních hráčů. Místo třech slotů v každém regionu dostaneme k dispozici dohromady 12. Každý z nich 10x zvyšuje šanci na drop vybrané mapy. Stejnou mapu můžete vybrat kolikrát chcete. Zvolíte-li si 12x stejnou mapu, pak budete mít přibližně 50% šanci na to, že mapa, která vám spadne, bude právě ta, kterou jste si vybrali.
Tyto sloty si odemknete za různé endgame aktivity jako například dokončení tier 16 mapy, nebo poražení Elder Guardiana.
Atlas passivky
Poslední, a upřímně asi největší změnou, je passivní strom atlasu. Namísto individuálních stromů pro jednotlivé regiony představuje Siege of the Atlas jeden velký strom pro celý atlas. Na něj se však zaměříme v smaostatném článku.
A co vy? Jak se vám nový Atlas líbí?
Chcete se o nové expanzi dozvědět více? Mrkněte na náš rozcestník věnovaný Siege of the Atlas!