Při dokončení příběhu a poražení posledního příběhového bosse Majasa se otevře několik možností, co ve hře dělat. Pojďme se tedy podívat na představení Endgame a trošku pochopit, jak vlastně funguje a jaké máme možnosti. V tomto článku se budeme primárně věnovat základním verzím Monolithů.
Co se vlastně po dokončení příběhu dá dělat?
Po dokončení příběhu máme 3 tipy obsahu, kterým se v rámci této serie budeme věnovat. Hned ten hlavní je dobývání Monolithů, porážení bossů a grind itemů a crafting materiálů.
Druhou možností jsou dungeony, které jsou ve hře hned 3 a každý plní jinou roli. No a jako poslední varianta je tu aréna, která je vlastně docela dobrá pro odreagování.
Monoliths of Fate
Monolithy fungují jako systém map, a strávíme zde také nejvíce času. Každý monolith má vlastní soustavu map, kterým se říká echoes, sérii tří úkolů a exkluzivní odměny pro daný monolith.
Za každé splněné echo získáme 2 odměny. Prní odměna je závislá na našem vlastním výběru daného echa podle grafiky. Druhá odměna se odvíjí od naplnění cíle při průchodu echem. Každý monolith pak nabízí exkluzivní odměny za echa. Jedná se o soubor setových nebo unikátních předmětů.
Echo se za dokončené považuje při splnění cíle, který je náhodně generován při vstupu. Když pomineme specifické echo, které už podle názvu prozradí, že se jedná o arénu, můžeme narazit na další 4 různé cíle a 4 růžné graficky oddělené echa.
Standardní cíle
- Seal the gate
- Kill the boss
- Kill patrol
- Destroy mortars
Graficky oddělené echa
Beacon echo – odhalí část sítě monolithu.
Echo of a World – jedná se o boss arénu. Po poražení minibosse se změní corruprion daného monolithu.
Vessel of Chaos Echo – při splnění tohoto echa reroluje odměny ze všech neprojitých echoes.
Vessel of Memory Echo – při splnění resetuje dokončená echa. Po resetu můžeme znovu začít od tohoto, nebo od původního počátku.
Postup Monolithem
Při splnění echa dostáváme stabilitu a plníme si tak horní lištu. Ta je rozdělena do tří částí, které určují kolik stability je potřeba, abychom mohli splnit úkol.
Po splnění třetího úkolu, poražení bosse monolithu, nás nechá hra postoupit do dalšího monolithu.
Jak funguje stabilita
Všechna echa mimo minibosse mají fixní a variabilní část, která určuje, kolik stability jsme schopni z toho echa získat. Získávání stability je závislé na třech aspektech.
- Prvním aspektem je počet zabitých monster na mapě. Což je vlastně ta variabilní část stability.
- Druhým aspektem je vzdálenost echa od počátečního místa sítě.
- Poslední, třetím, aspektem je hodnota corruption. Čím větší je corruption na monolithu, tím více stability získáme.
Co to je corruption a jak funguje?
Každý monolith má vlastní corruption a plní roli modifikátoru echa. Čím větší corruption v monolithu máme, tím víc mají monstra života a poškození. Zároveň ale také dávají víc bodů zkušeností, které se odráží jak v rychlejším levelování postavy, tak i v rychlejším levelování schopností po případném respecu.
Dále zvyšuje raritu itemů a stabilitu získanou z echa. V základních monolithech je corruption omezený a můžeme dosáhnout maximálně stupně 50. V empowered monolithech začínáme s corruption úrovní 100 a můžeme ji zvyšovat kam až chceme, detailněji se tomu ale budeme věnovat až v dalším článku.
Závěr
Na závěr přidáváme tabulku ohledně všech monolithů se základními informacemi. Šance na objevení echa s exkluzivní odměnou je v základních monolithech velmi nízká. Doporučovali bych tedy co nejrychleji přejít na empowered verze monolithů.
Monolith | Level | Úkolová stabilita | Exkluzivní odměny | Boss |
Fall of the Outcasts | 58 | 240 / 800 | Luky, Toulce | The Abomination |
The Stolen Lance | 62 | 250 / 800 | Wandky, Sceptry, Stavky, Catalysty | God Hunter Argentus |
The black Sun | 66 | 250 / 800 | Helmy, Štíty | Rahyeh, The Black Sun |
Blood, Frost, and Death | 70 | 300 / 800 | Brnění | Formosus the Undying |
Ending the Storm | 75 | 320 / 850 | Rukavice | Lagon |
Fall of the Empire | 80 | 320 / 850 | Opasky | Harton’s Husk |
Reign of Dragons | 85 | 400 / 850 | Meče, Sekery, Palice, Daggerky, Speary | Emperor of Corpses |
The Last Ruin | 90 | 400 / 900 | Reliky | The Husk of Elder Gaspar |
The Age of Winter | 90 | 400 / 900 | Prsteny, Amulety | Heorot |
Spirits of Fire | 90 | 400 / 900 | Boty | Bhuldar, Herkir & Logi |