Kolem open bety Diabla 4 nás vývojáři ujišťovali, že hned jak beta proběhne, přinesou nám pohled do endgamu – a svůj slib dodrželi. Ačkoliv, pokud máme být upřímní, čekali jsme trochu víc. Pojďme se ale na jejich představení endgame podívat.
Čekali jsme, že odhalí víc?
Hned zprvu nám to nedá a musíme zmínit, že jsme čekali, že Blizzard odhalí trochu více. Šestiminutové video prakticky shrnuje to, co už většina zainteresovaných hráčů vlastně ví. Velká část hráčů čekala, že nám ukáží nějaké pořádné detaily.
Čeká nás nicméně ještě Developer Update Livestream, jehož součástí bude i oblíbený content creator Rhykker. Pevně tedy doufáme, že z vývojářů Rhykker dostane nějaké pořádné detaily a my budeme moci konečně odhadovat, jestli bude endgame dobrý nebo špatný.
Endgame začíná Capstone dungeonem
Pojďme ale na rozbor toho, co nám vývojáři ukázali nyní. Ve videu je zmíněno, že po dokončení příběhu budeme moci odběhnout Capstone dungeon. Jakmile tento dungeon pokoříme, otevře se nám první World Tier – a když pokoříme ten, otevře se další.
Jak to bude při vydání s World Tiery si tedy vlastně nejsme plně jistí. Během open bety si hráči mohli rovnou při vytvoření postavy vybrat World Tier mezi Tier 1 a Tier 2. Ti, kteří chtějí větší výzvu, si rovnou mohli zvolit Tier 2. Nyní nám ale vývojáři zmiňují, že se World Tiery odemknou až po dokončení příběhu?
Bylo to myšleno tak, že se nám odemkne Tier 3 – Nightmare a jen se vývojáři špatně vyjádřili? Doufejme, protože jinak by hráči hledající výzvu byli během příběhu při nejmenším unuzení k smrti.
Nightmare dungeony
Není vlastně žádnou novinkou, že velká část endgame se bude točit kolem dungeonů. Dungeonů, na které se snesla obří vlna kritiky, jelikož byly všechny „na jedno brdo“. Až budeme v endgame, budeme moci všechny dungeony rozseté po herním světe přetvořit na Nightmare dungeony pomocí Nightmare Sigilů.
Vývojáři slibují, že Nightmare dungeony budou těžší, intenzivnější, ale také budou mít dodatečné úkoly a samozřejmě affixy. Trochu doufáme, že dodatečnými úkoly nebude přinést o jeden objekt k podstavci navíc.
Zmíněné affixy by snad ale mohly pocit z dungů opravdu měnit – zmíněn byl Hellgate affix, díky kterému se budou v rámci dungeonu objevovat portály, ze kterých budou vystupovat různá další monstra. A to i monstra, která vůbec nenáleží do dané lokace.
Helltide eventy
Endgame v Diablo 4 by neměl být pouze uzamčený za instancovanými dungeony – čekají nás i aktivity přímo v otevřeném světě. Jedním takovým budou Helltide eventy, které ovlivní náhodnou část otevřeného světa.
Během Helltide eventu budou v dané lokaci silnější monstra a různé encountery, které budeme muset pokořit. Odměnou nám bude Cinder – měna, kterou budeme moci utrácet pro otevření Helltide bedniček. Helltide bedničky v sobě budou ukrývat silný loot a dropy.
Tree of Whispers a bounties
Tree of Whispers nám bude zadávat různé úkoly, které bude třeba splnit v rámci Open Worldu. Pokud je splníme a ke stromu se vrátíme, dostaneme za splnění nějaké odměny. Prakticky tento systém bude fungovat jako takové bounties.
Neočekávali bychom nic extra složitého – spíše „jdi támhle a pobij tam monstra, pak se vrať zpět“. Tyto bounties a úkoly od Tree of Whispers by se tedy daly skoro srovnat s takovými běžnými daily questy, které můžeme nacházet v rámci MMO her.
Fields of Hatred – PvP endgame
Kdo v sobě má trochu nebojácného PvP hráče, budou na něj čekat Fields of Hatred. Ty budou takovým PvP endgamem, kdy v rámci těchto PvP zón budou hráči dělat běžné PvE s přidaným PvP rizikem. Prakticky to bude fungovat tak, že cílem bude získat z lokace během PvE shardy, které je zapotřebí „očistit“.
Tyto očištěné shardy pak můžeme odnést do města a utratit je například u gamble NPC za vybavení. Potíž je, že rozhodně nebudeme chtít tyhle shardy sami. Na krk nám budou dýchat další hráči, kteří nás s radostí uloví a shardy si vezmou oni.
Je to jen začátek – doufáme
Vývojáři docela důrazně zmínili, že spuštění Diabla IV 06.06.2023 je pouze začátkem, a že na nás čeká sposuta nového obsahu i po vydání. Toto Blizzard nastinuje již delší dobu a my můžeme jen doufat, že se orpavdu pokusí hru pravidelně oživovat. Oživovat ne relativně nudnými sezónami jako v D3, ale plnohodnotným obsahem, jako to dělá pravidelně například Path of Exile.
Bohužel to V padá ze se jedná vlastně něco co navazuje na Diablo 3 a má pokračování v nudě Diablo Immortal. Tedy něco na pomezí MMORPG nikoliv Diabla jako takového. A prostě nuda.
V D3 sem sbiral noncombat pety , dával archívy, jenže sezóny obrovská nuda. Immortal je to samé , bez petů, jenže to ještě nutí do PvP. Který se nějak u asijských mmorpg dá čekat.