D4 Slovníček: Lucky hit – co to je a jak se počítá?

Ačkoliv se Diablo 4 snaží komplikovaným mechanikám vyhnout, Lucky Hit dokáže nejednomu hráči zamotat hlavu. Co je Lucky Hit a jak se počítá? Pojďme se na to společně podívat. Ale upozorňujeme, trošce nudné matematiky se zde nevyhneme.

Co je to Lucky Hit

Lucky Hit je mechanika v Diablo 4, která by se dala velice zjednodušeně vysvětlit jako šance na spuštění nějakého efektu. Skvělým příkladem jsou některé Legendary Aspect módy, které říkají, že máte nějakou šanci na spuštění daného efektu při udělení Lucky Hitu.

Příkladem si můžeme vzít výše zobrazený Legendary Aspect pro Druida, který říká, že když dáte se skillem Wind Shear lucky hit, máte až 10% šanci, že se vám kompletně naplní Spirit. Ačkoliv 10% šance na doplnění spiritu na maximum nezní špatně – zdaleka to není tak růžové a jednoduché.

Jak se Lucky Hit počítá

Pokud se budeme držet uvedeného příkladu s Wind Shear aspektem a začneme počítat, zjistíme, že daný aspekt zase tak super není. Abychom to vysvětlili – na doplnění Spiritu na max máte jen 10% šanci – když zrovna udělíte Lucky Hit.

Lucky Hit ovšem samozřejmě nedáváte vždy a jste zde odkázáni na to, jakou má šanci na Lucky Hit samotný skill. Wind Shear má v základu 20% šanci na Lucky Hit a teprve až když ho dáte, teprve v tu chvíli máte 10% šanci na spuštění efektu daného aspektu.

Vzoreček pro výpočet sepnutí efektu podmíněného Lucky Hitem tedy zřejmě již dokážete odhadnout, avšak pro jistotu ho uvádíme níže:

Šance skillu na Lucky Hit x Šance na procnutí efektu x (1 + součet zvýšených šancí na Lucky Hit)

Několik příkladů

Pojďme si tedy finálně ukázat na pár příkladech, jak můžete zjistit šanci na spuštění určitého Lucky Hit efektu.

Pouze základní šance Wind Shear / Aspekt

V případě, že nemáme na sobě věci ani pasivky, které globálně zvyšují šanci na Lucky Hit, je potřeba počítat se základní 20% šancí na Lucky Hit Wind Shearu a 10% šancí na spuštění efektu z Aspektu.

0,2 x 0,1 = 2% šance na doplnění Spiritu na maximum

Výpočet se zvýšenými šancemi z gearu a pasivek

V případě, že máme na sobě věci a pasivky, které šanci na Lucky Hit globálně zvyšují, přidáme je do poslední části vzorečku. K původnímu vzorečku tedy přidáme 10 %, 5 % a 15 % zvýšení šance na Lucky Hit z gearu.

0,2 x 0,1 x (1 + 0,1 + 0,05 + 0,15) = 2,6% šance na doplnění Spiritu na maximum

Ukázka na jiném skillu a efektu

Abychom se netočili jen na jednom skillu a aspektu, ukažme si ještě příklad s efektem, který budete moci běžně najít na různých zbraních: „Lucky Hit: Up to +15.0% Chance to Execute Injured Non-Elites„. Šanci na Execute si ukážeme při použití skillu Twisting Blades od Rogue.

Twisting Blades má šanci na Lucky Hit 33 %, efekt na zbrani má zmíněno až 15 % a na jednom kusu vybavení budeme mít o 15 % zvýšenou šanci na Lucky Hit.

0,33 x 0,15 x (1 + 0,15) = 5,69% šance na execute mobky s HP pod 35%

A pokud to vezmeme do extrému, který nebude možná ani reálný, tak i kdybychom měli šanci na Lucky Hit 100 %, efekt se spustí jen v 15 % případů.

1 x 0,15 = 15% šance na execute mobky s HP pod 35%

Spousta Lucky Hit efektů tedy sice zní skvěle, ale vždy je zapotřebí brát vpotaz šanci na jejich procnutí.

Nenechte se zmást

No a aby toho nebylo málo, hra se nás bude snažit tak trochu obelhávat a ještě více mást. Výše jsme ukázali 2 skilly – Wind Shear a Twisting Blades. Ty mají ve hře zobrazenou šanci na Lucky Hit a odpovídá šanci při každém hitu toho skillu.

Jenže ve hře je spousta skillů, u kterých je ukázaná šance spočítaná průměrem na jedno použití skillu – a tedy například po celou dobu jeho trvání. Krásným příkladem je Hydra od Sorcerer. Ta má naprosto obří 53% šanci na Lucky Hit! Jenže to není 53 % při každém hitu Hydry, ale jakýsi součet/odhad všech lucky hit šancí každé z hlav Hydry po celou dobu trvání Hydry.

Reálná šance na Lucky Hit už tedy taková hitparáda není a v praxi se vám bude stávat, že Lucky Hit s Hydrou je něco naprosto opravdu výjimečného. No a ve hře je takových skillů spousta – a hra vám to nijak neřekne.

Určitým pomocníkem při plánování buildů by však mohla být build kalkulačka od lothrika. Ta jasně u každého skillu v závorce uvádí, jestli se jedná o šanci při hitu skillu (per hit), nebo souhrn za použití skillu (per use).

5 2 votes
Hodnocení článku
guest
2 Komentáře
Nejstarší
Nejnovější Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments
Codex
Codex
18. 6. 2023 12:13

Koukám že autor ani D4 nehrál, jinak by nenapsal takové kraviny