Mimo nové ligové mechaniky a spousty craftingu si pro nás EHG připravilo nový skill pro marksmana u Rogue a poměrně rozsáhlý rework Sentinala. Pojďme se na to tedy společně vrhnout a podívat se, jaké změny nás čekají.
Heartseeker
Jako první se pojďme zaměřit na to nové.
Díky Detonating Arrow, Multishot, nebo třeba Hail of Arrows, je Marksman mastery považovaná za jednu z nejefektivnější herních variací pro čištění lokací a zabíjení množství monster. Docela často se ale setkáváme s tím, že dokáže být problematické právě s marksmanem zabíjet bosse.
Právě z tohoto důvodu nám byla představená nová schopnost – a to Heartseeker. Heartseeker je v základu bow skill, který je nadesignovaný tak, aby byl efektivní právě pro zabíjení bossů a tuhých monster. Ve stromě se bude odemykat po utracení 30 bodů. Tím pádem se jedná o exkluzivní schopnost, kterou nebudeme schopni získat z jiné mastery než je právě Marksman, protože je uložena „za řetězem“.
Tento skill nám přinese i novou mechaniku a to recurve chance. V základu je tato hodnota pro Heartseeker nastavena na 100 %. Pokaždé, když skill zasáhne nepřítele, sníží se šance o 20 %. Jinými slovy je aktuální hodnota vynásobena hodnotou x0.8.
Pro představu, když tento skill použijeme a on zasáhne nepřítele, má 100% šanci na druhý recurve. Při druhém zásahu je šance na třetí 80%, při třetím se šance sníží na 64% a tak dále, až do chvíle než se recurve nepodaří. Tato šance se dá zvyšovat a tím se dá i zvýšit garantovaný počet recurve. Třeba při Recurve chance 157 % máme 3x garantovaný recurve.
Specializace
Stejně jako všechny skilly, i Heartseeker přichází s plným skill tree. Pojďme si ho tedy krátce rozebrat a podívat se na pár zajímavých node.
Shadow Waver’s Grasp
Tato passivka nastaví minimální recurve šanci na 66 %. Což znamená, že za žádných okolností nemůže být nižší šance na recurve a v teoretické rovině nám to umožní nekonečný recurve. Skill není totiž nijak limitovaný maximálním počtem recurve, které mohou nastat.
Arrow of the Ravager
Pokud preferujete taktičtější hraní před spamováním skillů, takto noda může být uřitečná. Za cenu přidání cooldownu zde dostaneme docela velkou recurve chance a i poškození navíc.
Nimble Thread
Jelikož s tímto skillem můžeme hrát pouze Marksman mastery, náš hlavní stat, dexterita, nám nepřidá jen poškození, ale i recurve chance. Díky nové možnosti prohazování attributů půjde snadněji získat velké množství dexterity, která se nám zde promění v nekompromisní zbraň na single target.
Další specializace můžete nalézt v článku na oficiálních stránkách hry.
Unikátní předmět
Přímo pro tento skill obdržíme i unikátní item, který upravuje chování schopnosti.

Díky této helmě se bude Heartseeker považovat za throwing skill. Limituje nás ale na pouze jednu instanci skillu a jeho opakované použití přemaže aktivní skill. Ve chvíli kdy ale není skill aktivní, použije se automaticky na jeden nejbližší cíl s cooldownem 3 vteřiny. Bude tím použitelný třeba i jako doplněk jiného throwing buildu.
Sentinel rework
Vývojáři se rozhodli sáhnout hluboko do mechanik této bojové mastery a přinést hráčům nejen přepracovaný oblíbený skill Volatile Reversal, ale i celou řadu dalších úprav, které slibují oživit hratelnost a otevřít nové build možnosti. Pojďme se podrobně podívat na klíčové změny, které na Sentinely čekají.
Volatile Reversal
Namísto toho, aby Volatile Reversal byl používaný spíše jako utility skill pro naše hraní, nám nově umožní vytvářet „jump in jump out“ melee comba. Právě díky této engage a disengage možnosti v jedné schopnosti nám Volatile Reversal nabízí nové synergie a otevírá možnosti k novým zajímavým buildům.
Symbol of Hope
Tenhle skill (dříve známý jako Sigils of Hope) prošel zásadní proměnou, která mění způsob, jakým ho budeme využívat. Sentinel nyní každé 2 sekundy generuje obíhající symboly (max. 3). Tyhle symboly poskytují stálý bonus: +3 fire damage k útokům a spellům a +20% health regeneration.
Při aktivaci skillu se všechny symboly spotřebují a za každý spotřebovaný symbol hráč získá na 3 sekundy: +100 ward a 5% less damage taken. Úpravou prošel i strom dovedností. S upravenou větví Divine Flare, novými ward generation nodami a pasivními bonusy, jako je Increased Critical Strike Chance.
Úprava Orian’s Sun Seal
V návaznosti na rework Symbol of Hope se dočkal péče i unikátní ring Orian’s Sum Seal. Nově nám nabízí rychlejší generaci pasivního získávání symbolů, a funguje jako automatická obranná mechanika.
Ve chvíli, kdy naše HP klesnou pod hodnotu endurance thresholdu, dojde k automatickému aktivování všech symbolů of hope.
Time Rot
Tenhle ailment se stává atraktivnější volbou pro buildy zaměřené na DoT. Základní Efekt Ailmentu způsobuje 60 Void Damage over Time, +5% stun duration a trvá 3 sekundy s možností až 12 stacků.
Nové pasivní skilly, jako například Void Knight Rot Grip, nabízejí alternativní způsoby, jak zvýšit efektivitu Time Rotu.
Další změny
V pasivním stromu se dočkáme úpravy celkem 65 bodů, které mají významné změny pro všechny Sentinel mastery. Mimo pasivní strom se dočkáme úpravy 22 skillů napříč všemi sentinel mastery. Jelikož těchto úprav je opravdu hodně, pojďme se podívat jen na pár zajímavých.
Forgemaster’s Might
Forgemaster’s Might nám umožní používat obouruční zbraně spolu se štítem, a to za cenu snížení našeho poškození a rychlosti útoku.
Holy Precision
Holy Precision dostává lehkou úpravu, kdy už nebude limitován pouze pro lightning damage. Nově totiž dostává critical hit chance v obou variantách, jak increased tak added. K tomu i zvyšuje poškozené přes crit multiplier za bod.
Abyssal Fluctuation
Velmi defenzivní node pro Void Knight mastery. Abyssal Fluctuation nám umožní konvertovat až 50% elemental damage taken do voidu. Spolu s tím i redukuje void damage taken až o 20%
Nyní se pojďme přesunout na skilly.
Javelin
Javelin jako takový nově dostává navýšení damage effectiveness. Zásadní změny proběhly i ve stromu dovedností, přičemž noda Divine Fury již není nekompatibilní se Siege Barrage, což umožňuje vytváření lightning speary při zásahu Javelinem. Další nody jsou upraveny pro kompenzaci změn Volatile Reversal a celkového posílení Javelin buildů.
Shield Throw
Základní funkčnost tohoto skillu byla změněna odstraněním počátečního cooldown a snížením ceny many, což by mělo usnadnit jeho používání jako primární útočné dovednosti. Nutnost návratu štítu před jeho opakovaný použitím budeme moci jedním bodem v pasivním stromu odstranit. Nové specializace umožňují přidání cooldown pro odrážení štítu zpět k hráči s dodatečnými benefity.
Smelter’s Wrath
Tento skill prošel významnými číselnými úpravami a mechanickou změnou. Jeho přidaný Damage Effectiveness se zvyšuje na 600% (z 450%). Mechanismus nabíjení byl změněn tak, aby damage bonus nyní škáloval až do 100% podle toho, jak budeme skill chargovat, namísto 50% more hit damage za sekundu při chargování. To znamená, že kratší charge již nebude snižovat maximální dosažitelný bonus.
Pro více změn se můžete podívat do přehledu zde, případně v kompletních patch notes zde.