To hlavní z D4 livestreamu vývojářů

Ve čtvrtek 20.4. proběhl livestream vývojářů D4, které doplnil známý content creator Rhykker a cca v 90 minutách jsme se dozvěděli spoustu zajímavých věcí. Co vše nám vývojáři poodhalili? Zlepší se oproti betě hra ještě před vydáním? Pojďme se podívat na to nejdůležitější!

World Tier systém a Endgame

Hráče asi nejvíce zajímá, jak na tom bude endgame Diabla 4 – a právě kolem endgamu se točila větší část livestreamu. V květnu se můžeme nicméně těšit na další livestream, který bude zaměřen pro změnu na strukturu D4 sezón a na detaily Battlepassu. Pojďme se nyní však podívat na to nejdůležitější, co jsme se dozvěděli z tohoto dubnového.

YouTube player

World Tiery

  • World Tiery nebudou jen o tom, že budou monstra silnější
    • Vyšší World Tiery odemknou i různé herní mechaniky a možnosti pro hráče
    • World Tier 3 odekme Sacred itemy
    • World Tier 4 odemkne Ancestral itemy
    • Vyšší World Tiery by nám měly odemykat i nové efekty Legendárek
  • Při prvním průchodu hrou budeme mít dostupné první 2 World Tiery
  • Jakmile projdeme „Capstone dungeon“, otevře se nám 3. Tier (Nightmare)
    • Doporučený level je 50
    • Na nižších levelech jde prý o celkem těžký dungeon

Dobrou zprávou je, že World Tiery nebudou jen prosté zvýšení obtížnosti, ale reálně nám budou odemykat další možnosti. Ať už od toho, co ve hře bude možné dělat, až po větší možnosti customizace naší postavy třeba v podobě nových typů itemů.

Dungeony

  • Dungeony budou hlavní částí endgamu
  • Sigily na vylepšení Dungeonů budeme získávat hlavně z Whispers of the Dead ve World Tier 3 a 4
  • Ne tak úplně všechny Dungeony můžou být endgame Nightmare Dungeony
    • Každou sezónu bude rotovat přibližně 30 dungeonů
  • Dungeony budou mít lepší layouty než v betě.
    • Přidáno také více „ambush“ eventů v dungeonu, aby hráč neběžel jen prázdným místem zpět ke dveřím
  • V dungeonech s úkolem „Kill all monsters“ vám posledních pár monster přijde naproti, hurá!
  • Zmizí tlačítko pro resetování dungeonů, resetují se však celkem rychle samy
    • Pokud odejdeme z hotového dungeonu a není v něm aktiní portál, vyresetuje se za 60 vteřin
    • Pokud dungeon není dokončený a odejdeme, vyresetuje se cca za 150 vteřin

Jsme velice rádi, že vývojáři poslouchají feedback hráčů a snaží se změnit to, na co jsme si nejvíce stěžovali třeba v našem článku Dojmy z Diablo 4 Early Accessu. Co nás ovšem úplně nepotěšilo je, že z původních slov vývojářu, že z každého ze 150 dungeonů můžete udělat Nightmare dungeon trochu sešlo.

Starý layout dungeonu
Nový layout dungeonu

Jen cca z 30 půjde udělat Nightmare Dungeon. Těchto 30 vybraných se bude měnit na základě sezón. V praxi to znamená, že i když vývojáři slibovali, že můžeme udělat Nightmare Dungeon z jakéhokoliv ze 150 dungeonů, reálně budeme vždy 3 měsíce v kuse hrát jen 30 z nich. Další sezónu budeme pro změnu hrát 30 jiných.

Helltide

  • Helltide se odemkne na World Tier 3
  • V Helltide bude možné cíleně farmit určitý typ vybavení
    • V Helltide zónách budeme získávat měnu Cinders
    • Pomocí Cinders budeme moci odemykat Helltide Caches
    • Helltide cache nad sebou bude mít vždy ikonu, co za typ vybavení ukrývá
    • Různé Helltide bedničky budou mít různou cenu Cinders pro otevření
  • Při smrti v Helltide zóně ztratíme část Cinders
  • Monstra budou dropovat i normální loot, ne jen Cinders
  • Často budeme v Helltide potkávat Butchera

O Helltide zónách a dalších částech endgame jsme psali již v článku Diablo 4 poodhaluje endgame, pokud vás zajímají detaily, určitě na něj mrkněte.

Drobné, avšak důležité změny

Livestream přinesl spoustu důležitých informací, především ke konci v části otázek a odpovědí. Níže se pokusíme dát několik drobnějších věcí, které jsou však pro hru velice důležité a budeme upřímní – ne vše nám udělalo úplně radost.

  • Při spuštění hry se neplánuje s takzvanou „overlay“ mapou
    • Vývojáři chtějí mít jasně oddělený akt boje a akt „navigace“
    • Dále však budou sledovat feedback hráčů v tomto ohledu
  • Stat bonusy za objevení Altars of Lilith budou permanentní – i skrze sezóny. Renown za ně však skrze sezóny přenosný nebude
    • V praxi to znamená jediné – veteráni budou v nové sezóně startovat se silnější postavou než nováčci a nejsme si jisti, jestli je to dobře.
  • Při startu hry se nepočítá s podporou pohybu přes WASD, tedy klávesnici
    • Na základě feedbacku však vývojáři upravili „movement only“ na levém tlačítku myši!
    • Nyní budeme moci mít nabindovaný jak pohyb, tak „interakce“ na levém tlačítku myši, hurá!
  • Skill tree při startu hry bude jen „začátkem“ – vývojáři ho plánují časem vylepšovat a obohacovat o další skilly a pasivky

Závěrem

Všeobecně jsme rádi, že se Blizzard snaží dodržet své slovo a opravdu poslouchat feedback hráčů. Pevně věříme, že pokud vývojářům tento přístup vydrží, mohlo by být Diablo 4 vážně úspěšné. Jsme také velice zvědaví, jak se bude levelit bez boostnutých dropů legendárek, což již brzy zjistíme v další „betě“ – více se můžete dočíst v článku Další D4 Beta a možnost získat trofej pro mounta!

Pokud hltáte obsah Diabla 4 a to nejraději v češtině, doporučujeme se mrknout také na rozbor vývojářského livestreamu a posledních D4 novinek od lokálního tvůrce ArcadeBulls.

YouTube player
5 2 votes
Hodnocení článku
guest
0 Komentáře
Inline Feedbacks
View all comments