Last Epoch Season 2: Tombs of the Erased

V tomto článku se zaměříme na novou sezónní mechaniku, která je spojená s vylepšením endgamu. A to hlavně v části, kde trávíme nejvíce času. Pojďme se tedy společně podrobněji podívat na to, co nám přináší druhá sezóna do Monolithu.

Frakce – The Woven

Stejně jako v prvním cyklu jsme měli sezónní frakci Forgotten Knights, tak i zde bude postup sezónou ve znamení frakce. Tato frakce ponese název The Woven a bude o 10 stupních.

Každý z těchto stupňů nám odemkne u merchanta, Masque, nové typy Woven Echoes. K těm se ale vrátíme až za chvíli. To hlavní, co nám tato frakce přináší, se nazývá Weaver Tree.

Tento strom je vlastně něco podobného jako třeba Atlas tree v Path of Exile. I zde se totiž dají, mimo jiné, upravovat šance na nahodilé encountery jako například Nemesis nebo Exile mage. Dále můžeme upravovat typy odměn z Echoes, nebo třeba odstranit ,,všemi oblíbenou“ arénu z celé sítě.

Některé body nám dokonce umožní otisknout si do nich předměty. Při zabíjení monster, kompletaci Echa nebo otevírání truhel můžeme získat podobný předmět, jako jsme právě otiskli do stromu.

Jelikož se jedná o imprint, předmět můžeme i nadále používat, nebo schovat do stashe.

Nové vedlejší lokace

V Monolithu můžeme narazit na hrobky a hřbitovy, které jsou jakési vedlejší zóny plné experimentů a výtvorů Weavera. Tyto vedlejší lokace slouží zejména pro interakci s novým endgame systémem přidaným ve druhé sezóně. A také reprezentují vůbec první implementaci procedurálního generování lokací v Last Epochu.

V těchto zónách nalezneme Woven, která pochytala duše pro samotnou Weaver a zabalila do kokonů. Rozbitím těchto kokonů vypustíme duše ven a ty posednou blízká monstra. Posedlá monstra budou mít víc životů, větší poškození a nové schopnosti. Takže něco jako Tormented Spiriti v Path of Exile. Ve chvíli kdy tato posednutá monstra zabijeme, obdržíme právě frakční měnu, Memory Amber.

Ve chvíli kdy dojdeme ke konci kobky a vyzveme jednoho z bossů, můžeme si vylepšit idoly pomocí síly Weaver přes speciální Woven Enchanter.

Během procházení monolithu můžeme také narazit na hrobky. Nový typ Echa, který obsahuje mnohem větší nebezpečí, ale také bohatství. V těchto hrobkách lokalizujeme a porazíme prvorozené Woven, kteří chrání Weaver’s oltář. Do těchto oltářů následně vložíme Woven Echoes, abychom manipulovali se současnou timeline.

Woven echoes

Woven Echoes jsou fragmenty vize nového světa podle představ Weaver, který nabízí spoustu nových výzev. Tyto Woven Echoes fragmenty představují předměty, jenž získáváme z hrobek, hřbitovů nebo koupí od Masque, a to v the Haven of Silk lokaci. Tato lokace bude obdobná jako třeba tržiště nebo observatoř pro Merchant Guild nebo Circle of Fortune frakce. Jako měna zde bude již zmíněný Memory Amber.

Máme zde 36 Woven Echoes, tedy 36 různých variací obsahu. A to včetně nových možností craftingu, zajímavých encounterů a mechanik. Nebo schopnosti ovlivnit ostatní echa v naší síti a nové endgame bosse. Woven Echoes budou mít své místo přímo v našem inventáři, odbobně jako affix shardy.

Každý z těchto nových bossů bude mít i své vlastní, nové, unikátní předměty, které půjde získat jen jejich poražením. Mimo to ale můžeme narazit i na již známé bosse, kteří mají upravené nové schopnosti. Jako například Uber Aberroth. Ten by měl být o hodně obtížnější verze Aberotha. Dostat se k němu můžeme právě přes Woven Echo získatelné poražením základní verze Aberotha.

Crafting idolů

Jak jsme zmiňovali výše, v některých hrobkách nebo na některých hřbitovech můžeme enchantovat idoly. Hrobky nám umožní jedno použití pro enchant a hřbitovy dva. Některé Woven Echoes mají až čtyři použití. Každé použití nám umožní enchantovat jak nový, tak i stávající idol, a tím zvýšíme šanci na požadovaný heretical affix.

Na rozdíl od standartních affixů, které můžeme na idolech najít, tyto heretické affixy mají tiery stejně jako affixy u vybavení. Od tieru 1 až po tier 7. Vlastně je to podobné s Weaver’s Will předměty. Protože stejně jako u nich, i zde se podle zbývající Weaver’s touch, můžeme získat až čtyři affixy. Dva standardní bez tierů a dva echnantované affixy až do tieru 7 když plně konvertujeme Weaver’s touch. Z toho tedy vyplývá, že maximální Weaver’s touch hodnota bude 14.

Weaver idoly

U enchantování idolů to ale nekončí. Do hry se také přidává nový typ idolů.

Weaver idoly jsou ty malé pro všechny classy. Small, Minor (dříve pod jménem Small Lagonian), Stout a Humble. Tyto idoly mohou mít affixy z exkluzivních modifikátorů k tomuto typu idolů. Weaver’s idoly mají vždy alespoň jeden z těchto nových, silných, affixů.

Práce se sety

Přesně tak, čtete správně. Nově budeme mít možnost pracovat i se setovými předměty.

Nové Woven Echo nám umožní rozebírat setové předměty na shardy, které pak půjde přes forge aplikovat na předměty. Každý set má specifické affixy, které které bude shattering dávat. Takže nám to přidá rozhodování u našich buildů, zda pro nás má větší smysl hledat unikátní předměty s legendary potenciálem, nebo exalted předměty s affixy různých setů.

Každý neunikátní předmět má limit na pouze 1 typ setového affixu. Nemůžeme tedy mít v jednom předmětu 2 různé sety. A tyto affixy nepůjde přesunout na legendární předmět. Standardním affix craftingem půjde získat maximálně tier 5 těchto affixů. Nicméně díky nově přidané rune, Rune of Havoc, půjde dosáhnout až tieru 7.

Experimentální affixy

Experimentální affixy, které lze získat při poražení Exiled mágů, doposud šly upravovat pouze za pomoci Rune of Research a Glyph of Insight. Vývojáři se ale rozhodli jak tuto runu, tak i glyph of Insight, ze hry odstranit. Do hry přidávají Woven Echo, které nám umožňuje nejen vyměnit stávající experimental affix za jiný, ale také nám umožní vyměnit náhodný preffix za experimental affix dle našeho výběru.

I přes to, že tier affixu který na předmětu máme, nám nezaručí, že nový affix bude stejného tieru – bere se výše současného tieru v potaz. Čím vyšší tier totiž na předmětu máme, tím větší šance na vyšší tier nového affixu.

Práce s unikátními předměty

Ani unikátní předměty nezůstanou bez dotčení. Do hry přibudou dvě nové možnosti práce s unikátními předměty. Doposud šlo na unikátní předměty s legendárním potenciálem přesouvat affixy z exalted předmětů v Temporal Sanctu, nebo předměty bez legendárního potenciálu vložit do Egg of Forgotten v Nemesis mechanice.

Woven Echoes nám přidá další 2 možnosti, jak s unikátními předměty pracovat. Jako první se podíváme na rerollování hodnot na předmětu.

Jak často se vám stalo, že jste našli perfektní unikátku přímo pro vaši postavu, která měla vysoký legendary potenciál, ale měla nízké roly statů? Nově totiž takový předmět nebude bezcenný, nebo jen nějakou dočasnou variantou. Přes Woven offering půjde náhodně rolovat hodnoty u unikátních předmětů. Vlastně je to něco podobného jako je v Path of Exile při použití Divine orbu.

Mimo předmět, jehož hodnoty chceme přerolovat potřebujeme ještě jeden takový Unikátní nebo legendární předmět s alespoň stejným počtem legendárního potenciálu, nebo již přenesených modů na legendárním předmětu.

Jako druhá nová možnost práce s unikátními předměty je rolování právě legendárního potenciálu. Unikátní předmět, u kterého máme alespoň jeden legendární potenciál půjde vložit do Woven Potential a to nám umožní znovu narolovat hodnotu potenciálu.

Ano, můžeme z toho získat i předmět kompletně bez legendárního potenciálu. Šance na výši legendárního potenciálu se nijak nemění, a zůstává i tímto způsobem stejná, jako je pro samotný drop rate.

I když přijdeme o legendární potenciál na předmětu, neznamená to nutně že je vše ztraceno. Stále můžeme předmět vzít a vložit ho do vajíčka u Nemesis.

Nové runy

Jako poslední věc, na kterou se v tomto článku podíváme, jsou nové runy.

Rune of Weaving

Tato runa přemění náhodný počet Weaver’s Will nebo Weaver’s touch na předmětech nebo idolech, a převede ho na módy. Tím pádem již nebude potřebné proběhnout pár lokací a pozabíjet monstra, abychom zjistili, jestli nám daný předmět bude sedět a můžeme ho využít, nebo ho máme rovnou zahodit.

Rune of Havoc

Rune of Havoc nám umožní prohodit exalted affixy na předmětu. Například pokud máme předmět s T7 dexterity a T2 strength, T3 life a T2 endurance. Při požití této runy nám to prohodí exalted tier s jiným a výstup může být třeba T3 dexterity, T2 strength T7 life a T2 endurance.
Runu nemůžeme aplikovat na sealed affixy a ani v případě, kdy všechny nesealnuté affixy mají stejný tier.

Nejlepší využití této runy může být právě pro speciální affixy, které přímo ovlivňují skilly, které používáme. Například pro získání více levelů k našim skillům anebo pro nové setové affixy.

Rune of Redemption

Rune of Redemtion funguje velmi podobně jako Glyph of Chaos. Představme si situaci, kdy hrajeme třeba lukaře a spadne nám třeba prsten, který bude obsahovat 3 exalted affixy. Budeme mít exalted endurance, životy, a throwing damage. Prsten je hezký, protože se nám ty životy hodí a resisty taky nejsou k zahození.

Použijeme na tento předmět tedy Rune of Redemtion, a ona náhodně vybere jeden z exalted affixů a změní ho na jiný. Předmět si zachová stejný tier a stejný roll změněného affixu. Změní se jen ten affix jako takový, a to na jeden z módů, které mohou na tomto předmětu padnout za normálních okolností.

5 1 vote
Hodnocení článku
guest
0 Komentáře
Inline Feedbacks
View all comments