Exile znovu pekařem, aneb Path of Exile 3.21: Crucible

Není tomu tak dlouho, co jsme v ligové mechanice Scourge pekli předměty a tím je „vylepšovali“. Hráči měli tuto mechaniku rádi a není tak divu, že se její částečná podoba vrací s novou ligovou mechanikou Crucible. Bude však lepší než Scourge? Co dalšího nás v nové lize čeká? O tom všem je dnešní článek!

Ligová mechanika Crucible

V Crucible se seznámíme s prastarými titány, kteří kdysi utvářeli prapůvodní zemi Wraeclastu a s jejich pomocí dostaneme přístup k mocné peci zvané Crucible, kde budeme moci dopékat své zbraně. Dopékat pěkně ve stylu Path of Exile tím, že do nich zapečeme pasivní skill tree, jo fakt!

Crucible pece nebo kovárny, je jedno jak je budeme nazývat (pevně věříme tomu, že první týden ligy se nějaký název najde), budeme nacházet ve všech oblastech hry. Ve chvíli, kdy najdeme tuto pec, můžeme do ní vložit zbraň a podpálit pod kotlem.

Čím více naložíme, tím větší sílu do zbraně přeneseme a tím více ji vylepšíme. Má to však jeden háček… čím více dodáme síly, tím většího odporu v podobě monster se dočkáme. Nicméně to znamená, že my sami si vybíráme, jak těžký encounter si chceme vytvořit.

Pozor! Ze stromu můžeme alokovat pouze jeden skill v tieru! Je tedy potřeba si své rozhodnutí řádně rozmyslet. Zapékat takto můžeme vše, co přijde do slotů zbraní – mimo quiverů, takže ano, i štíty mají své stromy.

Endgame? Tak trochu

Pochopitelně to není vše! Endgame Crucible nás vezme do samotné Kovárny Titánů, kde můžeme roztavit libovolnou zbraň a spojit její strom se stromem druhé zbraně, čímž vytvoříme jakousi kombinaci. Slovo jakousi je důležité, protože výstup není deterministický, nýbrž pseudonáhodný. Pokud máme totiž některé skilly zapečené, máme větší šanci, že se přenesou na druhou zbraň.

Změny v Atlase

Mimo klasický map shakeup, dostáváme do Atlasu takzvané Gateways (brány), které nám umožňují cestovat z jedné strany pasivního stromu na druhou. To nám umožňuje si více vybírat pointy, na které se chceme soustředit a lépe plánovat naši Atlas strategii.

Modernizace Breache a Abyssu

Stává se to již pravidlem, že skoro každou ligu dostáváme vylepšení starších ligových mechanik, které jsou součástí core hry. Ani Crucible není výjimkou a my dostáváme hned 2 updaty mechanik Abyss a Breach.

V Breachi dochází k navýšení levelu u regulárních breachstonů a zrušení Charged, Pure a Enriched stonů.  Flawless Breachstone lze pak vytvořit pomocí blessingu anebo ho lze dropnout díky Atlas Passive Tree. Blessingy nicméně budou mít daleko menší drop-rate než dříve.

Abyssal Depths bude mít vždy Liche a normální Abyss může spawnout Stygian Spire místo chestky, což znamená, že můžeme dropnout i Stygian Vise přímo v mapě. Zároveň budeme mít vždy minimálně čtyřděrový Abyss.

Pro obě mechaniky platí, že vývojáři vylepšili i jejich korespondující unikátky a upravili některé jejich pasivky v Atlas Passive Tree. Oba updaty vypadají velice slibně a těšíme se na ně.

Upravené Masteries Ascendancy

Změnilo se toho opravdu hodně, což v tomto článku ani nemůžeme rozebírat, protože to je opravdu na vlastní článek, který pro vás již nyní připravujeme. Nebojte se ale, nemusíte čekat žádné extrémní nerfy.

Nové skilly?! Tak napůl…

Dostáváme totiž 9 „nových“ vaal skillů – Vaal Absolution, Vaal Arctic Armour, Vaal Lightning Arrow, Vaal Reap, Vaal Animate Weapon, Vaal Domination, Vaal Ice Shot, Vaal Rejuvenation Totem a Vaal Firestorm. Schválně kolik z nich bude bait skilly?

Z traileru všechny vypadají opravdu dobře, nicméně ještě neznáme čísla a nemůžeme tedy říct, zdali budou opravdu tak dobré, jak vypadají.

Minimálně však Vaal Arctic Armour působí velice zajímavě! Funguje vlastně stejně jako Ice Block ve World of Warcraft, tedy na krátkou chvíli dostanete masivní redukci damage za cenu toho, že nemůžete nic dělat. Dobré proti one-shot mechanikám.

Nové unikátní předměty

Nepamatujeme si ligu, kdy bychom se nemohli těšit na nové unikátky a ani Crucible není vyjímkou. Prozatím máme odhalené 3, ale pevně věříme tomu, že v následujících dnech budou odhaleny další, a tak si celý jejich popis necháme na samostatný článek.

Výzva? Ruthless

Hráč, který jako první porazí Uber Searing Exarch a Uber Eater of Worlds v Ruthless Hardcore Solo Self-found, získá možnost spolupracovat s týmem GGG designérů, a bude mít možnost vytvořit nový unique předmět do PoE. Zároveň obdrží přenosnou Ultra VIP vstupenku na červencový ExileCon.

Problém je v tom, že se celý boss event koná v Ruthlessu, což velmi rozhořčilo komunitu a streamery. Toto rozhořčení naprosto chápeme, dokázat něco takového v Ruthlessu vyžaduje spoustu času a úsilí a není to zrovna dvakrát zábava..  

Co si o tom myslíte vy? Jaký máte názor na Crucible ligu a jak se na ni těšíte? Napište nám do komentářů a podělte se s námi o vaše myšlenky.

4.9 7 votes
Hodnocení článku
guest
0 Komentáře
Inline Feedbacks
View all comments