Pozor - jedná se o obsah přesunutý z původní domény Exiles.cz a některé části se nemusí zobrazovat správně!
Jak jistě všichni hráči, kteří se kdy dostali do map ví, práce s Map Stash tabem není zrovna dvakrát efektivní. Obzvlášť ve chvíli, kdy nový patch obrátil Atlas naruby a přinesl s sebou systém regionů.
Ultimátní řešení problému s Map Stash tabem
To, jak nový systém funguje, jsme popsali v předchozích článcích. Dnes se budeme věnovat tomu, jak by se mohl systém upravit, aby byl uživatelsky přívětivější – a přiznejme si, je to opravdu potřeba.
Možnost vyhledávat mapy podle regionu byla již naštěstí přidána v opravném patchi, ale faktem je, že to hráči moc nepomáhá, protože stejně nevidí, na které mapě se může spawnout Conqueror a stále musí znát jméno regionu. Komunita hráčů je nicméně velmi tvořivá a přišla se svým vlastním řešením. Dokonce několika, ze kterých pak vzešlo jedno ultimátní!
Prvním nápadem uživatele u/Kadoich bylo filtrování podle regionů a zvýraznění těch míst, kde se může spawnout Conqueror.
Toto zpracování pak po několika příspěvcích dalších uživatelů dospělo až do fáze velmi podrobného filtrovacího systému pro Map Stash tab. Obrázek níže ukazuje návrh, kdy si hráč může navolit region a počet watchstones, které ovlivňují danou mapu.
Nicméně všechny tyto úpravy by znamenaly velký zásah do Map tabu a mohly by tak být považovány za riskantní a z našeho pohledu i zbytečně komplikované.
Inspirováno mobilní verzí
Mobilní verze hry, která je již ve vývoji a mohli jsme ji vidět na Exileconu, má svoji vlastní verzi, kde se mapy spouštějí přímo z Atlasu. To je sice velice zajímavá funkce, nicméně postrádá jistou volnost ve správě svého inventáře.
Hráči tak vzali v potaz veškeré připomínky ostatních uživatelů a navrhli takové řešení, které nijak nekomplikuje implementaci do hry a je velmi intuitivní. Nazývají ho „PULL button“.
Principem je, že v Atlasu se po přejetí kurzorem myši zobrazí tlačítko Pull. To jedním kliknutím přesune mapu ze Stash tabu do inventáře s tím, že prioritizuje mapy s vyšším tierem a kvalitou.
Největší výhodou v tomto návrhu je především to, že tohle řešení zvýhodní i hráče, kteří nemají prémiový Map Stash tab. Nemusí se také dělat žádné změny v Map tabu a nic se zbytečně nekomplikuje. Vše funguje stiskem jednoho tlačítka. Jak jednouché! Tedy alespoň na papíře – naprogramovat to by mohlo být řádné peklo!
GGG komunitě naslouchá!
Pokud se pohybujete na redditu různých her, tak moc dobře víte, že je to místo nářků a často nic neříkajících příspěvků. Místo, kde možná tak najedete meme nebo ragequitujícího hráče, ale jinak nic kloudného.
Subreddit Path of Exile je ale světlou výjimkou a jeho obsah je po většinu času vážně dobrý a najdou se zde i takové klenoty jako tyto nápady. A co je na tom nejlepší? Že jsou na něm aktivní i samotní vývojáři.
GGG naslouchá své komunitě a důkazem může být i komentář programátora z GGG pod jedním z příspěvků týkající se právě problémů s mapami. Proto je jisté, že příspěvky mají smysl a GGG bere tyto problémy v úvahu.
Pokud by Vás zajímaly další informace ohledně tohoto ultimátního řešení, podívejte se na původní příspěvek a do komentářů nám dejte vědět, jak se Vám líbí dosavadní systém a jak byste chtěli, aby se vyřešily jeho problémy.
Super, každý QoL se počítá a u map je opravdu třeba jako sůl.
Přesně tak, doufejme, že se GGG bude v tomhle inspirovat a nakonec se něčeho takového ve hře vážně (a brzy) dočkáme! 🙂
Nebo by už konečné mohli udělat Gem Stash tab…