Kdo je vlastně Oshabi?

Pozor - jedná se o obsah přesunutý z původní domény Exiles.cz a některé části se nemusí zobrazovat správně!

Když jsme prvně viděli novou protagonistku Harvest ligy, říkali jsme si, že se jim vážně povedla. Jak už to ale v PoE bývá, o postavě jako takové nevíme skoro nic. V dnešním článku se podíváme na to, jak Oshabi pasuje do světa Path of Exile.

Hned na úvod si dovolíme varovat, že článek bude obsahovat několik spoilerů, proto prosím ty, kteří si chtějí Oshabin příběh projít sami, aby článek četli s velkou opatrností.

Vývoj Oshabi

Když přichází na řadu vývoj nové ligy, která má představit novou postavu, začíná se prvně vytvářet osobnostní koncept dané postavy. Pokud pak postava vypadá, jakože by mohla zapadnout do tématu ligy, nechá se vytvořit grafický model a následně vytvářet příběh k dané postavě. Touto procedurou prochází většina postav a některé z nich ani nespatří světlo světa.

Oshabi například vznikla z původního nápadu pro mikrotransakci, takzvaného apparitiona – ty můžeme znát třeba z vyšších supporter packů.

Během vytváření Oshabinina příběhu se pracovalo na mnoha scénářích – od toho odkud pochází až po to, jak zapadá do světa a do Harvestu.

Oshabi od u/kanterbow

Jeden z nápadů pro Oshabi byl například etický kanibal, který pěstoval monstra jakožto vhodné potraviny. Monstra měla být tak chutná, že Oshabi nechtěla jíst nic jiného a hráčům to měla dávat jasně najevo. Nápad jako takový se v Harvestu neuchytil, ale nikdo neřekl, že se nemůže někdy znovu objevit.

Tady přidáváme ještě jedno spoiler upozornění. Vy, co jste ještě nedokončili finální Harvest boj, nepokračujte!

Oshabin příběh

Oshabi jakožto strážkyně Posvátného Háje dohlíží na zahradu, kde se odehrává většina Harvestu. Mluví o tom, že zahrada s ní mluví a vrací ji dlouho ztracený dar. Využívá zahradu k tomu, aby pěstovala energii zvanou Lifeforce. Problém je, že Lifeforce může být také nazývána jako nám již známá Corruption.

S každou novou ligou je hra trochu komplexnější, a to stejné platí i pro příběh. V PoE je několik mystických sil (Corruption, různé božstvo, svůdná moc Atlasu atd.), které umožňují hýbat příběhem hry. My, jakožto hráči to ovšem vnímáme jinak než samotné postavy.

Díky spojení Lifeforce s Corruption tak bylo vyřešeno vytvoření další mystické energie a také toho, čeho je Corruption schopna: vytváření a mutování monster, transformace předmětů a lidí a také lákání lidí do ruin.

Nyní už je jasné, že každá liga potřebuje nějaké vrcholné střetnutí – něco, co vytvoří složité ligové mechaniky a obsah s velmi žádanými odměnami. Vývojáři si již nepamatují, kdy padlo rozhodnutí, že Oshabi bude nakonec tímto finálním střetem, ale samotný vývoj NPC do „padoucha“ trval vážně dlouho.

Přesně toto se stalo i v jedné z předchozích lig (Synthesis), kde se střet dění přesunul z hlavního protagonisty Cavase na Zanu. To bohužel v Harvestu udělat nešlo, a tak muselo být zaručeno, že vše, co se týče ligy, muselo být vyřešeno s Oshabi předtím, než se „změní“. Bylo tak rozhodnuto, že jakmile k tomu dojde, Oshabi zmizí. Nejen na chvíli, ale napořád!

V Synthesisu byl Cavas navržen jako padouch. GGG chtělo, aby se hráči cítili zrazení a pochopili to, že přestože měl Cavas dobré úmysly, jeho jednání nebylo spravedlivé. Co se týče Oshabi, tam bylo záměrem, aby hráči cítili lítost. Oshabi ve svém životě provedla několik nemorálních rozhodnutí, a nakonec se stala obětí pokušení a naší staré známé Corruption. Sama v úvodu říká, že až zemře, doufá, že ji země nechá být mrtvou. Bohužel, jak všichni víme, ve Wraeclastu nezůstane mrtvé nic.


Jak jste se cítili po dokončení střetu s Oshabi vy? Cítili jste lítost, nebo jen radost z toho, že jste ji dokázali porazit?

 

 

0 0 votes
Hodnocení článku
guest
0 Komentáře
Inline Feedbacks
View all comments