Nalijme si pohár Scourge krve, 3.16. je tady

Pozor - jedná se o obsah přesunutý z původní domény Exiles.cz a některé části se nemusí zobrazovat správně!

Odhalení nové ligy bylo vážně výživné! Už během samotného traileru jsme v redakci věděli, že na to, abychom pokryli všechny novinky, budeme potřebovat karton energeťáků, volno v práci a spisovatelský titul k tomu.

Dnešní článek tak bude sloužit jako takový ukazatel toho, co nás v nové lize čeká. Lehce tak nastíní jednotlivé aspekty, o kterých se následně rozepíšeme v podrobnějších článcích.

YouTube player

Scourge

Novou ligovou mechanikou se stává Scourge, už z traileru jsme trochu pocítili nádech Diabla II, tak se nechme překvapit, jak to celé dopadne.

Cílem Scourge je pak plnit svůj Blood Crucible krví nepřátel a následně se přesouvat do alternativní apokalyptické verze Wraelcastu. Ve chvíli, kdy tak naplníte Crucible po určitou hranici, se můžete přesunout do paralelní reality, která je plná démonů známých jako The Scourge. Čím více pak sesbíráte krve, tím déle zde můžete zůstat. Má to však háček, protože čím déle tam zůstanete, tím více poškození budete dostávat.

Na první pohled se zdá, že dostáváme Delirium 2.0, jednu z nejvíce oblíbených lig v Path of Exile a věřte tomu, že to není jediná podobnost, která mezi těmito dvěma ligami je :).

Scourge Corrupt

O čem by ale bylo cestování do alternativní reality, když ne o odměnách. Kdo by se jinak dobrovolně vystavoval hrozbě smrti? Během vašeho pobytu totiž zabíjíte agresivní démony a sbíráte jejich corrupci, kterou pak soustředíte na item, který si vyberete. Po pobití dostatečného množství monster můžete předmět corruptnout a přidat mu 2 nové Scourge modifiery. Problém však nastává v tom, že jeden z nich je opravdu silný a ten druhý vám může úplně vypnout build – a my hráči, jak jsme zvyklí, výstup nedokážeme ovlivnit. 

Scourged má však své tiery a pokud dostaneme špatné Scourge modifiery, nemusí to hned znamenat, že je item rozbitý. Můžeme ho transformovat ještě několikrát po sobě a modlit se k Chrisovi, aby tentokrát item neripnul.

Vylepšování Cruciblu

Aby toho nebylo málo, samotný Crucible lze vylepšovat. Pomocí nového pasivního stromu. Jo, nového pasivního stromu. Na první pohled nevypadá tak složitě a Chris zmiňoval, že během hraní dostanete možnost vyklikat ho celý, ale to prý budete muset grindit (že by jedna z challanges? mrk, mrk).

K samotným passive pointům se pak dostaneme skrze Scourge samotný. Naším úkolem bude zabíjet Scourge monstra a Crucible bude dostávat svoje zkušenosti. Dostaneme pak třeba možnost vylepšovat unikátní itemy, získáme větší pool modiferů pro naše itemy, rychlejší transformace, nebo třeba více slotů pro Scourge Corrupty.

The Dream Furnace

Dream Furnace je zařízení, které nám umožní vylepšovat mapy pomocí Blood Crucible. Mapy jako takové mohou být Scourge corruptnuté až desetkrát a několikanásobně tak zvýšit svoji obtížnost. Mapy, stejně jako předměty, dostanou z poolu jeden kladný a záporný efekt, navíc ale mohou změnit jisté mechaniky Scourge.

Passive Skill Tree Masteries

Tohle je další z věcí, kterou bychom rádi přirovnali k Deliriu a to hned ze dvou důvodů. V Deliriu jsme dostali extenzivní možnost vylepšovat náš passive skill tree pomocí clusterů. Ve Scourge ji dostáváme díky Masterkám. A že se máme na co těšit!

GGG ve 3.16 kompletně revidovalo passive skill tree. Tvrdí nám, že bude podobný tomu, na který jsme byli zvyklí, ale to dokážeme posoudit až ho uvidíme v PoBu.

Masterky jsou pak takovou specializací každého clusteru s Notable passive skillem. Notable bude sám o sobě trochu slabší, ale následně nám pomocí specializace umožní vybrat si cestu, kterou se chceme vydat. Dostáváme tak obrovské možnosti, jak stavět nové buildy. A z toho, co jsme viděli pouze v těch pár minutách během odhalení, nám lezl mráz po zádech.

Nové Skilly

Co by to bylo za ligu bez nových skill gemů. I ve Scourge jich dostáváme hned několik a řadí se mezi ně i nové party skilly. Ne, tím nemyslíme, že by se konala nějaká dance party, ale spíš náhrada aurabotů.

Skilly jako takové v tomto článku probírat nebudeme a pobavíme se o nich až v podrobném článku, jen se na ně rychle podíváme.

  • Energy Blade – Tento skill nahradí vaše zbraně (mimo luku) a udělí buff k lightning poškození v závislosti na vašem množství ES. Zároveň však sníží maximum ES o 80%.

  • Temporal Rift – Rezervuje manu k „uložení stavu“ vaší postavy. Po seslání tohoto skillu podruhé vás vrátí do pozice a stavu, ve kterém jste se nacházeli před 4 vteřinami. Ano, budete mít stejný stav HP, ES, many a pozici. Bohužel nebude fungovat s Cast on Death nebo jinými trigger efekty.

  • Tornado – Skill, který vytvoří tornádo udělující masivní poškození okolo sebe. Navíc absorbuje projektily a reflektuije jejich poškození na nepřátele.
  • Poisonous Concoction – Stejný jako jeho předchůce, akorát s Chaos damagem. Konzumuje life flasky místo ele flašek.

Párty Skilly

  • Soul Link – Propojíte se s dalším hráčem a budete „přebírat“ část jeho přijatého poškození do svého ES. Navíc snižuje přijaté poškození linknutého hráče. Pokud však linknutý hráč zemře, stejný osud čeká i toho druhého.

  • Protective Link – Linknutý hráč sdílí block chance a max block s druhým hráčem. Pokud však linknutý hráč zemře, stejný osud čeká i toho druhého.

  • Intuitive Link – Cast on Hit na parťáka s 0,5s CD. Pokud však linknutý hráč zemře, stejný osud čeká i toho druhého.

  • Další 3 party skilly, které ještě neukázali

Změna Atlasu

Tato změna nikoho nepřekvapila, protože byla již několikrát předtím zmíněná. Atlas se tak zmenšuje na avizované 4 regiony, které mají předělané passive skill tree. Tyto skill tree by měly být podobné těm předtím, jen byly odebrány duplikované nody.

Celkový Atlas má teď 100 map + unikátní mapy, což rozhodně zrychlí postup při jeho otevírání.

Uber Endgame

Patříte mezi ty hráče, kteří porazí Maven druhý den a třetí den zametají v The Feared? Pak se Vám bude líbit tento update!

Scourge totiž přináší Uber varianty všech možných endgame contentů, které ho ještě nemají. Odměnou nám za to pak budou nové unikátní itemy specifické pro daný Uber content.

Delve pak dostává update a stává se obtížnějším, hodnotnějším a prý se i zvětší šance na to, že uvidíme bosse. Většina z nás by se tak mohla poprvé setkat například s Aulem.

Vylepšení Guild

Upřímně jsme nečekali, že se této změny dočkáme, ale přece! Není to tedy nic extra velkého, ale dostáváme možnost slackovat ve společném hideoutu se svými homies a předhánět se v tom, kdo vyfarmil více Favour pro své mastry. Jo počkat, Favor z 3.16 mizí a je k ničemu (RIP lvl 7 Alva).

Guild Stash pak dostává affinity stejně jako mají naše osobní stashky. 

Expedition Core

Expedition se od 3.16. stává core součástí hry, a co je však novinkou, tak nahrazuje ligu Perandus, kterou tak v 3.16 neuvidíme. Tato změna je příjemná a kdyby GGG takto měnilo ligy dostupné v endgamu, každou další ligu by to poměrně osvěžilo.

Expedice budeme nacházet od 6. aktu s klasickými 8% na encounter. Novinkou pak také je automatické sbírání Artefaktů a toho, že je již nebudeme moci vyměňovat s jinými hráči.


Exiles.CZ Podcast #18

Rádi bychom vás zároveň pozvali na další Exiles.cz Podcast, který se uskuteční 17.10. v 16:30, kde si společně probereme detaily nadcházející ligy Scourge.


Phew, to bylo opravdu náročné, ale myslíme si, že se nám podařilo shrnout to nejdůležitější z ligy, která nás čeká. V následujících dnech se pak můžete těšit na články, kde se jednotlivými tématy bude zaobírat dopodrobna. Nakonec nás pak zajímá jedna věc, co vás nejvíce překvapilo z nové ligy?

0 0 votes
Hodnocení článku
guest
1 Komentář
Nejstarší
Nejnovější Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments
DJKiller
DJKiller
16. 10. 2021 16:52

Místo hledání aurabotů a cursebotů budeme v 3.16 hledat do party max-block gladiatory a Guardiany s hromadou ES, co myslíte? 😀