Nové unikátky v 3.17

Pozor - jedná se o obsah přesunutý z původní domény Exiles.cz a některé části se nemusí zobrazovat správně!

Během hašení požárů, které vyvolal patch 3.15, slíbilo GGG, že se budou snažit vytvářet opravdu silné unikáty. Ve 3.16 tomuto slovu dostáli, tak se podíváme, jestli to v patchi 3.17 platí také.

Core unikáty

Všechny nové unikáty, které půjde získat v patchi 3.17, budou v core. Liga Archnemesis nepřínáší žádný vlastní unikát, a tak si můžete být jisti, že pokud si nějakou z nich oblíbíte, budete si s ní moci užít hned několik lig. Pojďme se na ně tedy podívat.

Watcher’s Eye 2.0

Začneme pravděpodobně tím nejsilnějším, co nová liga nabídne. Dvojicí unikátních jewelů Forbbiden Flesh a Forbidden Flame. Tyto jewely vždy specifikují class, jako například Ranger, a passivku na Ascendancy dané classy. Například „Master surgeon“ z Pathfindera. Pokud si jako specifikovaná class vložíte do klasických jewel socketů v pasivním stromě jeden Forbidden Flame a jeden Forbidden Flesh, dostanete tuto passivku, i pokud hrajete jinnou ascendancy.

Těch možností! Představte si, že jakákoliv Witch bude teoreticky moci používat passivku „Profane bloom“, která způsobuje exploze prokletých nepřátel. Nebo exploze krvácejících nepřátel pro jakéhokoliv Duelistu! Možností je mnoho.

Přesněji 147. Pokud k tomu přidáte dva jewely pro každý bod, znamená to v celku 294 verzí, ze kterých musíte mít konkrétní dvě, aby vám tento jewel k něčemu byl. To asi vžene slzy do očí SSF hráčům, protože bude velmi malá šance, že takovou dvojici získají. Navíc tyto předměty jsou corrupted, takže vám ani Dvivine orb nepomůže!

Kvůli síle, kterou některé extra pasivní Ascendancy body nabízí, můžeme předpokládat, že se budou některé jewely pohybovat v trojmístných sumách exaltů.

The Anihilating Light

Tato nová staffka se nezdá. Má totiž pouze dva řádky textu. Ale kdyby měla nějaké kapsy, hravě by do nich strčila jakoukoli jinou hůl. Ztrojnásobuje totiž všechen váš elementální damage. Přichází však s velkou nevýhodou, okolo které musíte svůj build stavět. A to redukcí vašich elementálních resistů o minimálně 60 %. A tohle není roztomilých -60 resistů, které vám dá v součtu zabití Kitavy. Ne, tohle je multiplier. Na to, abyste se dostali na maximum resistů, čili 75 %, budete potřebovat mít +265 % ke každému elementálnímu resistu před tím, než si zbraň vezmete do ruky. Což je více než dvojásobek aktuálního požadavku.

Melding of the Flesh

Všichni hráči Righteous fire pozor! Máme zde nového vyzyvatele. Tento jewel nastaví všechny vaše maximální elementální resisty na tolik, kolik máte nejvyšší maximální resist. Takže pokud vyženeme třeba maximální fire resist na 90 %, tento jewel nastaví váš maximální cold a lightning resist na stejnou hodnotu. Jewel však přichází s řádnou penalizací elementálních resistů, se kterou se musíte poprat. Avšak pro ty z vás, kteří toho budou schopni, čeká neuvěřitelně tanky charakter.

Ashes of the Star

Ashes of the Stars jsou zajímavým amuletem. Vlastně takovým supportem pro vaše gemy. Zvyšuje totiž level všech skill gemů o 1 level a dává jim až 20 % kvality navíc. Kvalitu zvlášť ocení buildy spoléhající na alternativní kvalitu gemů. Některými možná podceňovaný bude řádek „gemy získávají 8 % extra zkušeností“. Z dlouhodobého hlediska je to extrémně silný mód a vězte, že party, které již teď vydělávaly levelováním gemů, jej velmi dobře využijí. Zvýšená efektivita rezervace je třešničkou na pomyslném dortu.

Crystallised Omniscience

U amuletů ještě chvíli zůstaneme. Protože zde máme ještě jeden zajímavý kousek. Tím je Crystallised Omniscience, který přemění veškeré vaše bonusové staty na nový stat Omniscience. Tento stat sám o sobě nic nedělá, nicméně amulet vám dá 1 % do všech elemental resistů a 1 % elemental penetrace za každých 10 Omniscience. Vzhledem k tomu, že by vám amulet takto vzal veškeré extra staty, nebyli byste schopni nosit téměř žádné předměty nebo gemy.

Proto se 23 % vaší Omniscience bude chovat jako staty, za účelem požadavků gemů a vybavení. Tím, že amulet překonvertuje všechny staty na Omniscience, přijdete o všechny bonusy, které normálně za atributy dostáváte. To znamená životy a melee physical damage za sílu, accuracy a evasion rating za dexteritu, a manu a energy shield za inteligenci.

Tento amulet vyvolal rozporné reakce. Někteří říkají, že bonusy, které Omniscience dává, nejsou dostatečné na vyvážení ztráty bonusů za atributy. Zvláště pro amulet, který po hráči chce, aby atributy stackoval. Takovéto buildy zvyšovaly totiž svoji obranu a útok právě těmito atributy.

Já těmto lidem říkám hateři. Teda cože? Chtěl jsem říct, dle mého názoru, bude amulet v rukou správného buildu, tedy spíše na krku správného buildu, velmi silnou zbraní. Neboť už při 1350 Omniscience nemusíte mít nikde na předmětech jediný resist. Pro představu – průměrný build stackujcí specifický atribut, by se po equipnutí amuletu pohyboval asi okolo 2000 Omniscience. Nicméně Omniscience build může stackovat jakékoliv atributy, čímž vyžene toto číslo ještě výrazně výše. A pokud by se build dostal na 3000 Omniscience, tak věřím, že 300% elemental resist penetrace je dostatečná na to, aby zajistila téměř celou ofensivu buildu.

Dissolution of the Flesh

Dalším jewelem je Dissolution of the Flesh. Jewel, který vám zvýší maximální počet životů o 29%. Pozor toto je multiplier! Také vám odstraní veškerý energy shield. To ale není vše! Teď přijde to hlavní – místo toho, abyste dostávali damage, vám jewel bude rezervovat životy. Pokud vám bude zarezervováno 100 % vašich životů, zemřete. Avšak pokud zvládnete 2 vteřity nedostávat damage, rezervace zmizí a vy budete zase na plných životech.

Jewel nabízí velmi originální a nový způsob, jak obnovovat životy. Je to volba pro buildy, které nemají přístup k leech mechanice, life on hit nebo regeneraci životů a zároveň se nechtějí spoléhat na HP flašky. Pravděpodobně jej dobře využijí postavy s vysokým evasion nebo full blockem. Je potřeba také zmínit, že nepřímou nevýhodou je nemožnost používání life flašek.

Ceasless Feast

To je sice moc pěkné, ale kromě hole pro dědky, jsme se akorát zabývali šperky a drahými kameny. Nebylo by něco i pro opravdové chlapy, kteří rádi prostě něčím uhodí nepřítele přímo do obličeje? Ideálně z blízka, tak ať cítí na tváři kapky krve svých nepřátel? Nebojte. Pro takové gurmány tady máme nové rukavice.

No a nejsou to žádné dámské hedvábné rukavičky. Pro začátek přidávají pěkný bonus do physical damage. To hlavní ale je, že dávají každému vašemu hitu šanci aplikovat Corrosion. Jedná se o debuff, který snižuje nepřátelům armor a evasion a stackuje se, takže poměrně snadno lze tyto hodnoty snížit až na nulu. Pokud pak má nepřítel 0 armoru, každý hit má šanci nám vygenerovat endurance charge a má-li 0 evasion, pak generuje frenzy charge.

Tyto rukavice zvláště ocení rychle hitující physical buildy jako třeba cyclone, protože dovedou bez problémů nastackovat dostatečné množství corrosion, a to velmi rychle. Velmi dobré jsou pak na bosse, kde budou spolehlivým zdrojem frenzy a endurance chargů. Jedinná nevýhoda, kterou vidíme, je absence maximum life na předmětu. Ale co, však máme 6 portálů na každou mapu, nebo ne?

Ty ostatní

Ostatní unikáty nestojí příliš za zmínku. Pravděpodobně to budou takové Voidwalker nebo Shaper’s touch, ale dropujcí z nových bossů. Užitečné pro 1 až 2 buildy, ale velmi levné. Asi nejlepší z nich je prsten Polaric Devastation, který poskytuje novou možnost jak aplikovat Covered in Ash a nový debuff Covered in Frost. Pomyslnou korunu pro nejhorší nový unikát získává Sudden Dawn, který, dle slov PoE redditu, slouží maximálně jako pěkný skin transfer. S čímž musím souhlasit, protože mi, jako milovníkovi Dark souls série, připomíná korunu, kterou nosí Dark Sun Gwyndolin.

Stávající unikáty

Sice jsme uzavřeli kapitolu nových unikátů, nicméně i pár stávajících unikátů dostálo také několika změn. Triggerovací unikáty mají nyní vnitřní cooldown spouštěných kouzel zvýšený na 0,250 sekundy. To je znatelný nerf, který ale vyvažují buffy, které všechny spelly v základu dostaly. O tom ale více ve článku o balančních změnách. Trošku blíže se však podíváme na rebalancovaný unikát Dancing Dervish a Prophecy unikáty.

Dancing Dervish

Tento unikátní meč získal navíc jediný řádek. Ten ovšem katapultuje build, který meč používal, do stratosféry. Alespoň co se týká zabíjení bossů a příjemnosti hraní. Řeč je o meči Dancing Dervish. Tento build se aktuálně hraje se 4 unikátními flaškami The Writhing Jar – ta při použití spawne červy, které může hráč zabít. Tím si udržuje buff Rampage, který je potřeba mít na sobě, aby nezmizeli minioni z tohoto meče. Nyní bude hráč dostávat stacky tohoto buffu za hit, takže build už nebude muset spoléhat na tyto červy a místo toho bude moci začít používat ty opravdové, kvalitní flašky.

Prophecy unikáty

Odstraněním prophecy ze hry se mnoho unikátů ocitlo na opuštěném ostrově, na který nevede cesta. Řeč je o unikátních předmětech, které byly vylepšovány na lepší verze pomocí proroctví. Řešení tohoto problému se liší od předmětu k předmětu. Některé nebudou k získání jinak než koupením již existujících předmětů od jiných hráčů na standardu, protože nebude existovat způsob jak je získat. Jiné nahradily své nevylepšené protějšky v drop poolu. Speciální změny se dostálo štítu Atziri’s Reflection, který se stane exklusivním dropem Atziri v Alluring Abyss. Atziri’s Mirror bude ze hry odstraněn.


Která unikátka se vám líbí nejvíce? Za nás to jsou jednoznačně nové Forbidden jewely.

0 0 votes
Hodnocení článku
guest
0 Komentáře
Inline Feedbacks
View all comments