Pozor - jedná se o obsah přesunutý z původní domény Exiles.cz a některé části se nemusí zobrazovat správně!
Nový Atlas, bossové, ligová mechanika a dokonce strom pasivek pro Atlas – odhalení expanze snad nemohlo být lepší. Obří expanze předělávající endgame nám vývojáři nadělují vždy jednou ročně a tentokrát se opravdu překonali! Co vše nám na livestreamu představujícím expanzi Siege of the Atlas ukázali? Pojďme se na to podívat hezky v češtině!
V tomto úvodním článku si představíme, co všechno odhalení přineslo a v dalších, již podrobnějších článcích, se na daná témata podíváme do hloubky.
u003cstrongu003eNový Endgame a předělaný Atlasu003c/strongu003e
Každoroční velká expanze víceméně vždy znamená závažnou změnu v endgame systému Path of Exile. Tentokrát to pro nás znamená jak značné předělání Atlasu, tak nové bosse, craftící materiály a pořádně silné itemy. Siege of the Atlas je nicméně expanzí, která je rozměry změn opravdu obří a dá se přirovnat minimálně ke Conquerors of the Atlas a updatu 3.9, který nám již před delší dobou GGG naservírovalo na ExileConu.
Předělaný Atlas
Atlas se prakticky dost zjednodušil – a my si myslíme, že je to rozhodně dobře! Již nebudeme muset nahánět Conquerory, starat se o počet Watchstonů, řešit regiony – to vše je pryč. Namísto toho dostáváme dost přehledný Atlas, kterému ale nebude scházet možnost přizpůsobení. Chcete hrát jednu mapu dokolečka? Nový Atlas vám to umožní. Chcete mít všechny mapy T16? Nový Atlas vám to umožní.
A to jsme ještě ani nezmínili, že GGG přidává celý pasivní strom přímo pro Atlas. Ten bude mít přes 600 pasivek, kam budeme moci dát 132 (117 z map, 11 od Maven a 4 z endgame bossů) pasivních bodů – něco nám říká, že budeme potřebovat Path of Atlas Building.
Endgame bossové a silné itemy
Kromě razantní změny Atlasu se dočkáme i nových „hlavních“ bossů celé hry – ano Bossů. Doby, kdy Sirus byl hlavním záporákem celého Atlasu a naším úhlavním nepřítelem, jsou pryč. Na scénu přichází The Searing Exarch a The Eater of Worlds, kteří doplní již stávající Maven.
Prakticky tedy budeme mít ve hře třetici endgame bossů a u každého z nich budeme mít důvod jej porazit – odměny budou totiž velice lákavé. Kromě totálně nabušených unikátek budou tito bossové zdrojem úplně nové crafting currency. S tou bude možné získat nové implicit módy na itemy nebo deterministicky craftit.
Důležité je zmínit, že obsah expanze jako takové – tedy Siege of the Atlas, je dostupný i na Standardu a ovlivňuje celou hru, nejen novou ligu.
Pokud vás zajímají detaily o novém Atlasu, mrkněte na náš článek zaměřený na to, jak se Atlas změní.
u003cstrongu003eu003ca href=u0022https://www.exiles.cz/uz-vam-padl-mirror-v-archnemesis-by-mozna-mohl/u0022 target=u0022_blanku0022 rel=u0022noreferrer noopeneru0022u003eNová liga Archnemesisu003c/au003eu003c/strongu003e
Společně s obřím updatem přichází i nová sezónní liga, jak jsme zvyklí. Ta s námi bude minimálně následující tři měsíce – její jméno je Archnemesis a bohužel nepřináší do hry ještě silnějšího HeadHuntera, jak by název mohl napovídat.
Kdo doufal v tento výsledek, má bohužel smůlu – nic to ovšem nemění na tom, že nová liga vypadá velice dobře. Je zvykem, že v době velké expanze není ligová mechanika nijak extra složitá a Archnemesis z této tradice nijak nevybočuje.
Čeká nás mechanicky nenáročná liga slibující velké množství odměn – a co víc, sami si dokážeme velice dobře určit a upravit, co za odměny ve finále dostaneme. Co nám pro to bude stačit? Porazit velice silné raritní monstrum.
Detailnější infomrace o Archnemesis se dozvíte v našem článku zaměřeném přímo na tuto ligu.
u003cstrongu003eBalanční změnyu003c/strongu003e
Update 3.17 výjimečně nepřinese žádné nové skilly, nýbrž se zaměří na balanční změny velké spousty těch stávajících. Víceméně nás nečekají žádné velké nerfy a dalo by se říci, že většina toho, co fungovala v 3.16, bude fungovat i v 3.17 – tedy možná až na Detonate Dead? Všeobecně se nám ovšem spíše rozšíří možnosti toho, co je hratelné.
Buff self-cast spellů
Tento update bude odrážet snahu vývojářů o vyrovnání klasických spellcasterů s buildy, které využívají například trapky, miny, různé triggery jako Cast on Crit a podobně. Prakticky dostávají velký buff spelly jako takové a mělo by být konečně možné hrát obyčejného spellcastera.
Luky dostávají velký buff
Podobným stylem se GGG zaměřilo i na luky, které jsou většinou dobré, až když do nich hráč investuje velké množství času a currency. Expanze přináší tedy obří buff do základní damage luků a změnu quiverů, což by mělo situaci změnit. Jestli se to opravdu povedlo se popravdě dozvíme ovšem až v průběhu nové ligy.
Luky budou mít nyní víceméně stejně velkou damage jako obouruční melee zbraně – no a s tím už se dá rozhodně pracovat lépe bez nějakých extrémních investic. Zároveň bow buildy zaměřené na hit damage, které už teď měly miliony DPS, budou mít DPS ještě více.
O balančních změnách si detailněji povíme v jednom z našich následujících článků, který se bude věnovat tomu nejdůležitějšímu z patch notes.
u003cstrongu003eu003ca href=u0022https://www.exiles.cz/siege-of-the-atlas-boss-kill-event/u0022 target=u0022_blanku0022 rel=u0022noreferrer noopeneru0022u003eEventu003c/au003eu003c/strongu003e
Stejně jako tomu bylo minulý rok při startu Echoes of the Atlas, tak i při spuštění Siege of the Atlas poběží na HC SSF Archmage lize velký event se zaměřením na poražení zbrusu nových bossů. Detaily prozatím vývojáři neprozradili, ale rozhodně výherce čekají hodnotné ceny.
O tomto eventu se můžete více dozvědět v našem článku, kde jsou jeho detaily popsané.
Jak se vám nová expanze líbí? Přijďte s námi novinky probrat v neděli 30.01. na Exiles.cz Podcast, startujeme v 17:00!
Bohužel , těch updatů je tam tolik a tak rychle, že mě to odradilo dál hrát. Proste se tak tak dostanu do endgame hry a puf je tu dalsi velkej update a nanovo shánět vybaveni atd .. Ne děkuji .
Podle mě je to právě naopak největší plus té hry. Ať už jde o samotné ligy a nové mechaniky každé tři měsíce, nebo jednou za čas o novou expanzi, která pozmění již zavedený stereotyp, endgame, bosse, NPC apod, a člověk se tak má zase na co těšit. PoE je dlouhodobě hratelná hra, které člověk dokáže být věrný i několik let, ale beze změn a novinek by to bylo časem o ničem. 🙂 Už jenom ten hype před každou ligou je neuvěřitelný, všichni se hrozně těší, byť všichni vědí, že budou hrát zase od začátku, ale o tom to prostě je. 🙂 Zkoušet nové mechaniky, nové buildy.. A to říkám jako naprostá PoE lama. 😀
Na druhou stranu, existuje Standard, kde si můžeš stále levlit tu rozehranou postavu a ingorovat novou ligu – v tom nikomu přece nikdo nebrání. 🙂
Hraješ tuhle ligu? Jesi ano jaký máš Nick , díky .
Co se týče endgame, tedy Atlasu, tak tam by tenhle update měl naopak dost pomoci. Atlas je přímější, jasnější, není potřeba šílet s Watchstony apod.
Případně, jak píše @natty , pro lidi s menším množstvím času na hraní, je tu i Standard, kde se žádný pravidelný reset nekoná 😉