Pozor - jedná se o obsah přesunutý z původní domény Exiles.cz a některé části se nemusí zobrazovat správně!
Update 3.7.0 nám přináší dlouho očekávané přepracování toho, jak ve hře funguje melee combat a společně s ním dorazí i nová liga Legion, která bude takovým Breachem 2.0.
No máme se na co těšit, takže si zatím shrneme, co víme. Samozřejmě se na nás budou teď novinky hrnout jedna za druhou, takže v příštích dnech nezapomínejte sledovat náš Facebook, Discord a web, oficiální stránky poe a reddit path of exile, ať vám nic neunikne!
Path of Exile: Legion
V nové lize Legion se budeme pravidelně utkávat s 5 různými armádami z historie Wraeclastu. Zamrznuté někde v čase tyto armády mezi sebou svádí neustálý boj, který tak trochu vždy narušíme pomocí „Timeless Monolithů“ a budeme se s nimi sami utkat.
To, s kolika nepřáteli budeme bojovat si ovšem budeme moci sami kontrolovat. Samozřejmě platí: čím více, tím více expů a lootu – jde jen o to, jeslti to zvládneme.
Po kliknutí na Timeless Monolith budou dvě proti sobě stojící armády „zmražené“ a podle toho, kolik jich v této fázi zabijeme / osvobodíme, tolik se jich na nás potom vrhne.
Odměnou nám kromě klasického lootu budou například i speciální splintery, díky kterým budeme moci otevřít portál na bitevní pole 2 a více těchto armád.
Opravdu tedy půjde o takový Breach 2.0 a vývojáři se tím vůbec netají. Teoretickou výhodou by zde mohlo být to, že si sami budeme moci kontrolovat „obtížnost“. Zároveň by díky této mechanice taktéž nemělo docházet k situacím jako u Breache, kdy byl Breach na špatné části mapy a nakonec jsme bojovali asi tak s 20 monstry a byl konec.
Ligové unikátky a inkubátory
Unikátní itemy
Co by to bylo za ligu, kdyby náš boj nebyl nějak odměněn, že? V Legion na nás bude čekat spousta unikátních itemu a velkou část z nich již známe. GGG se rozhodlo upravit spoustu starších unikátek, které se tématicky hodí do Legion, ale ve hře jsou již delší dobu.
Uvidíme tak například trochu vylepšený Voll’s Protector, Rathpith Globe a další. Vedle toho samozřejmě nebudou chybět úplně nové unikátky.
Jewely
Další odměnou pro nás budou unikátní jewely, které budou měnit pasivní strom skillů a zřejmě v některých případech dost razantně. Každá z 5 armád pro nás má přichystaný jeden jewel, což samo o sobě nezní nijak šíleně (až na to, že mění pasiváky!) – nicméně každý tento jewel bude mít spousty rollů podobně jako Watcher’s eye. Každý tento roll poté pasivky ve stromě změní nějak jinak / na něco jiného.
Inkubátory
Inkubátory jsou nový typ currency / itemů, které si budeme vkládat do našeho vybavení. Každý z nich na sobě bude mít počítadlo killů a jakmile dosáhneme požadované hodnoty, inkubátor dropne příslušnou věc.
Půjde tedy o možnost si nějak cíleně vydropovat určité věci – ať už to bude currency, unikátní itemy, divination karty, nebo ligové itemy. Co je na tomto nejlepší je fakt, že budete moci mít jeden inkubátor v každé části vybavení, co na sobě máte!
Přepracování melee
Jestli je na 3.7.0. opravdu zajímavého a něco, na co se většina hráčů těší více než na samotnou ligu Legion – je to rozhodně plošné přepracování melee skillů a celkově melee boje. Melee bylo ve hře již po dlouhou dobu problémovým aspektem a rozhodně jste se necítili při hraní těchto skillů tak dobře, jako při používání spellů.
Tohle se nicméně s příchodem 3.7.0 má razantně změnit – a podle dostupných informací a videí – se to vývojářům opravdu povedlo.
Melee souboje ve zkratce:
Co to všechno pro nás ale znamená? Změň je upřímně tolik (a to nejsou odhaleny všechny) a spousta z nich se velice špatně vysvětluje i samotným vývojářům, že pro nás nebude možné vše do tohoto článku rozepsat. Uděláme si tedy takové bodové, zkratkovité zhodnocení, co nás čeká:
- Všechny Melee útoky budou tak trochu plošné.
- Nyní budeme moci přerušit animaci skillů – a to ve chvíli před udělením damage, či ihned po udělení damage. A ANO – znamená to, že budeme moci přerušit i skill s multistrikem!
- Všechny movement skilly jsou nyní instantní!
- Takzvaný „namelocking“ – zaměření na jednoho moba – nepotřebuje takovou přesnost jako dříve. To znamená, že i když máte kurzor trošku vedle moba, pořád ho zaměříte.
- Pokud budeme držet tlačítko útoku / skillu a jen přesuneme kurzor na nějakého moba, hra ho zaměří a budeme na něj útočit. Zní to neuvěřitelně, ale tohle hra dřív prostě nedělala!
- Všechny útoky budou mít nyní attack time násobiče, které budou skilly zrychlovat či zpomalovat. Zpomalené skilly dostanou ale damage boost, takže výsledné DPS by u nich nemělo být špatné, pouze to bude prostě vypadat lépe.
- Melee útoky budou nyní mít větší stun duration než spelly.
- Physical damage (ať už útoků či spellů) bude mít taktéž v základu větší stun duration než jiné typy damage.
- Šance na zásah už nebude mít tvrdé omezení na 95%, ale bude možné dosáhnout 100% i bez Resolute Technique. Zároveň bude snazší než dříve se na 100% dostat.
- Přijdou zatím neoznámené změny pro Bleed a Poison.
- Animace útoků na sebe budou nyní plynule navazovat.
- Místo „zásahu“ daného útoku / skillu bude korespondovat s jeho animací a to i u mobů. Opět je to zvláštní, ale dříve toto hra nedělala!
Toto jsou takové nejdůležitější body, které ovšem i tak samy o sobě nic moc neřeknou. Pro názornou ukázku toho, jak to vše bude fungovat, doporučujeme mrknout na Baeclast, kde nám to Jonathan z GGG vše názorně ukazuje a vysvětluje. A mrkněte i kdybyste neuměli anglicky ani slovo – v tomhle případě prostě jednoduchý text nestačí a je třeba vidět názornou ukázku!
Závěřem
Novinek je samozřejmě ještě více a stále více se jich bude objevovat. Máme tu nové skilly, vývojáři na nás budou sypat další a další unikátní itemy a podobně. Vše nové se pro vás pokusíme vždy nějak sepsat a to ať už tady, či formou diskuze na našem Discordu, nebo nějakou rychlou novinkou na našem Facebooku.
Prozatím nás ale zajímá i váš názor, co si o změnách v Melee a lize Legion myslíte, tak nám dejte vědět!