Pozor - jedná se o obsah přesunutý z původní domény Exiles.cz a některé části se nemusí zobrazovat správně!
Expanze Siege of the Atlas přináší velkou spoustu změn a patch notes updatu 3.17 nejsou zrovna krátké. Velkou část změn jsme však probrali detailně i v jednotlivích článcích, a tak si pojďme v tomto článku vypíchnout ty nejdůležitější změny, které update přinese.
Zásadní změny
Jelikož jde o velkou expanzi, bez nějakých velkých změn jsme se neobešli. Drtivá většina zěch zásadních změn se nicméně hlavně kolem endgamu.
Atlas
- Kompletně předělán Atlas.
- Pouze jeden region.
- Hned od začátku přístup až k T16 mapám.
- Již žádné Watchstony.
- Pro zvýšení tieru všech map budou použity Voidstony.
- Sextanty se budou používat na Voidstony a ovlivní všechny mapy na Atlasu.
- Kirac nahrazuje Zanu jako Master Atlasu.
- Atlas dostává vlastní strom pasivek.
Detaily o Atlasu můžete nalézt v našem článku: Jak se změní Atlas ve 3.17?
Endgame Bossové
- Sirus již není hlavním bossem Atlasu.
- Budou nám padat Conqueror mapy.
- K Sirusovi se budeme moci dostat pomocí fragmentů z Conquerorů.
- Maven zůstává a mechanicky se nemění – pro její progress bude zapotřebí witnessovat mapy jako nyní.
- Z Maven Orb se stává Orb of Dominance a bude padat ze Siruse.
- Maven bude dropovat Awakening Support gemy, Sirus (v základu) již ne.
- Přidáni dva noví hlavní bossové The Searing Exarch a The Eater of Worlds.
- Před těmito hlavními bossy se utkáme ještě s jejich poskoky The Black Star a The Infinite Hunger.
Ostatní zásadní změny
- Módy +1 k levelu gemů na amuletech můžeme narollovat na obyčejných amuletech, již nejde o influence módy.
- Módy na štítech, které dávaly maximální resisty, můžeme naroloovat na obyčejných štítech, již nejde o influence módy.
- V lokacích můžeme již mít více než 1 Blight encounter, pokud k tomu jsou vhodné podmínky.
- Blight-ravaged mapy dostávají buff – quantita je ovlivňuje ze 40 % (dříve 20)
- Prophecy bylo odstraněno ze hry.
- Navali je pryč, Silver coiny smazány.
- Prophecy unikátky jsou na tom různě, některé dropují místo původních unikátek, některé se smazaly, na některé budou karty.
- Druhý akt příběho dostává „vylepšení“:
- Dostaneme nová monstra.
- Obtížnost a AI monster srovnána s již takto předělaným Aktem 1.
- Základní crafting recepty na sockety přesunuty do 4. aktu (nyní byly až v mapách)
- Vícero balančních změn, viz níže.
Balanční změny
GGG se rozhodlo tento update využít k různým balančním změnám, namísto přidávání nových skillů. Pro detaily změn k jednotlivým skillům doporučujeme navštívit přímo oficiální patch notes, jelikož byl číselně změněn skoro každý spell. Ve zkratce je však téma balančních změn následující:
Selfcast spelly
- Plošný buff damage drtivé většiny spellů, které dávají damage hitem.
- Cílem je, dostat self-cast na úroveň jiných způsobů používání skillů (trap, mine, cast on crit a podobně)
- Díky tomu dochází k nerfu trigger supportů, trap supportů a min.
- Výsledkem je to, že self-cast dostává masivní buff a ostatní styly se tím nebuffnou, ale také ani nenerfnou.
- Detonate Dead dostává nepřímý nerf.
- Hráčem vyvolané Spectry budou mít daleko méně HP.
- Dostáváme daleko více možností jak získat cast speed na itemech.
- Dostáváme více flat damage do spellů na itemech + spelly mají většinově nyní lepší damage effectivness.
Buffy pro luky
- Luky zaostávaly za vším ostatním, dokud do nich hráč neinvestoval velké množství currency.
- Luky dostávají v základu masivní damage buff.
- Flat damage pro luky bude stejně vysoká, jako je na obouručních melee zbraních.
- Flat damage na zbraních se zároveň zvedá plošně také.
- Quivery již nebudou mít mód „Increased Elemental Damage with Attack Skills“ – namísto toho získají „Increased Damage with Bow Skills“.
- Odstraněny Bow Mastery „Movement Speed while Phasing“ a „Phasing on Kill“.
- Přidány nové Bow Mastery „Increases and Reductions to Projectile Speed also apply to Damage with Bows“ a „+100 to Accuracy Rating per Green Socket on your Bow“
Ostatní balanční změny
- Mark cursky jsou nyní permanentní – jakmile je jednou dáme na bosse, nikdy nevyprší
- Trigger Mark skillů byl odstraněn z influence prstýnků, již nepůjdou narollovat
- Namísto toho získáme support gem Mark on Hit, ten má ovšem 300% mana multiplier a nikdo ho nebude chtít používat
- Deadeyova pasivka „Focal Point“ nyní bude přenášet automaticky Marky z moba na moba, jakmile marknutého moba zabijete.
- Support gemy Added Cold/Lightning/Chaos dostávají nerf – vybalancuje se to však přidáním flat damage zvýšené výše.
- Nerf hydrosphere
- Hydrosphere má nyní cooldown 1 vteřinu, během cooldown nejde hydrosféru hitnout
- Velký nerf pro víceméně všechny buildy využívající Hydrosphere pro zvýšení damage na singletarget
- Nepoužitelná pro Eye of Winter
- Nepoužitelná pro Arakali fang pavouky
- Všeobecně Hydrosféru již moc v buildech neuvidíme
Jsou nějaké jiné změny, které vám přijdou zásadní a nezmínili jsme je? Podělte se s námi v komentářích!